• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringsbolag vad väljer man ?

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.252
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag hade CC med månadsbetalning och då var det inga problem att byta alla försäkringar vid nästa månadsskifte. Har man betalt helår så kan jag förstå att de inte vill betala tillbaka premie.
Har försäkringsbolaget ngt val vid ägarbyte? ;)
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Jag hade försäkring hos LF. Bosatte oss i husbilen nu i mars. Gjorde ändring av folkbokförningsadress samt fixade c/o adress.
LF tog c/o som folkbokförningsadress vilket gjorde att premien gick från 6700 till nästan 14000. Detta skedde när vi var på väg mot Spanien ,avresa 1 April, tänkte vara borta 2 månader. Dom kunde inte ändra. Skulle samtidigt fixa extra reseförsäkring, kostnad cirka 2000 för 18 dagar.
Jag hade samtidigt några dagar tidigare blivit medlem i denna klubb. Fick säga upp försäkringen utan kostnad hos LF,samt pengar tillbaka, schysst gjort.Kollade då upp med Folksam, vilket man då hade bra rabatt hos samt förlängd reseförsäkring till 185 dagar om man har hemförsäkring hos dom, vilket jag inte hade. Kontaktade då IF och sa som det va med husbilen samt förutsättningarna med reseförsäkringen.
Inga problem att säga upp min hemförsäkring som jag tecknat 2 dagar tidigare och pengarna tillbaka. Fixade husbils samt hemförsäkring hos folksam till en kostnad av ca 10000. Bra pris med tanke på att nästa höst drar vi till Spanien igen och måste då ha en reseförsäkring för 4 1/2 månad till en kostnad av runt 12000. Detta ingår i hemförsäkringen. Så för oss var inte valet svårt.
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Ja själva bilförsäkringen vart dyrare men som i vårat fall så vart det billigare med tanke på att vi måste ha extra reseförsäkring.
Man kan se det på många olika sätt, men jag gillade denna kombi.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ja själva bilförsäkringen vart dyrare men som i vårat fall så vart det billigare med tanke på att vi måste ha extra reseförsäkring.
Man kan se det på många olika sätt, men jag gillade denna kombi.
Kombin fungerar så länge du inte avbryter din resa mer än högst 7 dagar högst 2 gånger. Många vill ju flyga hem över julen eller behöver hem av annan anledning.
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Så är det, men i vårat fall som jag måste se till så är det inte tänkt med några hemresor,
Om det trots allt blir akuta fall som man inte vet något om . so what.
 
Toppen