• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

förbudsskyltar

T

Teddi

Guest
Sv: förbudsskyltar

hej ludde. sitter jeanette i halmstad så e de mycke möjligt. när du kommer ner till grusvägen vid f,r,a,-stationen så e den vägen privat.fortsätt den till den tar slut.så kan du prata med en dam som heter eva. hennes privata väg. annars e de parkeringsförbud längs vägen ner till stationen. men på vänster sida om grusvägen hoppas ja på en parkering för allmänheten. den marken är de enda alternativet. annars e inte reservatet värt namnet. så du ser själv vilka svårigheter vi har. grannen med hästar e ju väldig berömd :D annars e de inga problem hemma på min plats...ha de gott,,,
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: förbudsskyltar

  1. Resultat för: heeokinji
  2. Din sökning - heeokinji - matchade inte något dokument.
  3. Förslag:
  1. Kontrollera att alla ord är rättstavade.
  • Försök med andra sökord.
  • Försök med mer allmänna sökord.
Ville du egentligen söka efter: heeso kinsi (= resultat från Google)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: förbudsskyltar


Ursäkta ovanstående men det var så att jag försökte skriva ett inlägg på min nya Androidlur och detta var allt jag lyckades åstadkomma. Jag försökte på alla vis redigera inlägget men det gick inte. Jag begriper inte hur Knarrevik kan åstadkomma hela reseberättelser med en sådan grunka men han har ju en dyr iPhone och jag bara en billig Androidlur, förståss!

Hoppas ni förlåter mig för detta avbrott i en angelägen tråd! Vad jag själv hade tänkt bidra med har jag glömt.

Fossiljappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: förbudsskyltar

Hoppas ni förlåter mig för detta avbrott i en angelägen tråd! Vad jag själv hade tänkt bidra med har jag glömt.

Fossiljappe

Vad vore detta forum utan dej Jappe?
Jag undrar vart alla Androidanhängare tog vägen när nöden är som störst. Dom kan väl inte begära att en iPhonenörd skall komma till undsättning?

Hur som helst, vi får väl ordna ett sammanträffande på den flottyrstinkande grillen i Varekil och få ordning på eländet. Över en kopp kaffe utan hamburgare. Hör av dig på mejlen!
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: förbudsskyltar

Jappe jag trodde det var Lurven som hade sprungit över tangentbordet.
MVH. Gunnar S
 
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: förbudsskyltar

hej ludde. sitter jeanette i halmstad så e de mycke möjligt. när du kommer ner till grusvägen vid f,r,a,-stationen så e den vägen privat.fortsätt den till den tar slut.så kan du prata med en dam som heter eva. hennes privata väg. annars e de parkeringsförbud längs vägen ner till stationen. men på vänster sida om grusvägen hoppas ja på en parkering för allmänheten. den marken är de enda alternativet. annars e inte reservatet värt namnet. så du ser själv vilka svårigheter vi har. grannen med hästar e ju väldig berömd :D annars e de inga problem hemma på min plats...ha de gott,,,


Hej Teddi, ja det var den vägen jag menade, jag ska prata med henne nästa gång, tack för tipset.

Jovars, dom med hästarna har jag varit hos ett par gånger, första gången fick vi inte ens gå in på fastigheten och mäta, så vi fick vända. Vi var på väg att begära poliseskort, men fastighetsägaren ändrade sig och lät oss komma dit och mäta senare.

Hoppas du får till en ställplats vid radiostationen, det är en fin plats!

//Ludde (Annette )
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: förbudsskyltar

Det finns olika kategorier av enskilda vägar, alla har inte bidrag.
Desutom har detta inget med allemansrätten att göra. Cykel är fordon och omfattas därmed inte av allemanslagen

Läste på, cykla är tydligen tillåten i terräng och omfattas därmed i allemansrätten. Är det kanske inte att räkna som ett fordon?

IngBo
Jo en cykel är ett fordon och omfattas också av allemansrätten, därför innebar skylten "fordonstrafik förbjuden" en inskränkning av allemansrätten och det kan bara kommun eller länstyrelse upphäva.

mvh Jerry
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: förbudsskyltar

Att sätta upp skylt fordonstrafik förbjuden på enskild väg torde kräva tillstånd av kommun eller länstyrelse, då skylten hindrar cykling och detta är ett hinder i allemansrätten.
Tror att det fuskas en hel del med detta.
mvh Jerry

Och även om vägen är privat så är en förbudsskylt just en förbudsskylt, med färg o utseende enl Trafikverket. Finns ju många andra saker med textat "förbud husbil" i text eller form, men de kan man betrakta som en form av rondellhundar.
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: förbudsskyltar

Och även om vägen är privat så är en förbudsskylt just en förbudsskylt, med färg o utseende enl Trafikverket. Finns ju många andra saker med textat "förbud husbil" i text eller form, men de kan man betrakta som en form av rondellhundar.

Nja, om jag fattar dej rätt så menar du att det måste vara en officiel förbudsskylt, men det är inte absolut nödvändigt.

se
Enskild väg - Naturvardsverket

Citat från ovan:
Markägaren kan förbjuda motortrafik

Om markägaren bestämmer sig för ett förbud ska detta skyltas med vägmärke eller på annat tydligt sätt. Det kan vara en bom över vägen, men den bör kompletteras med vägmärke för tydlighetens skull. Även en hemmagjord skylt måste respekteras.

Mvh Jerry
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: förbudsskyltar

Så säger man inte, = personligt påhopp tycker jag

Stig
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: förbudsskyltar

Ajajaj, avslöjad! En som förstod vad jag menade med heeokinji! Förlåt, jag lovar att bättra mig!

Jappe

När jag först läste Jappes inlägg så fäste jag inte så stor vikt vid detta.
Utan när jag förstod att det fanns en baktanke bakom bokstäverna. Där innebörden kunde sammankopplas till trådskaparen.
( Jappe jag har haft en stor glädje av din reseberättelse som jag ger 100%)
Men efter denna skrift i denna tråd, så ligger du på en nivå -10%.
MVH. Gunnar S
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: förbudsskyltar

Jag vet inte riktigt vad du menar! Jag trodde att någonting var under uppsegling och tänkte att jag tar på mig skulden på detta mystiska vis så blir det kanske lugnt. Om du tror att jag försökte driva med teddi så tar du helt fel och det kan säkert teddi intyga. Här hopas verkligen missförstånden och jag är inte helt säker på vad det gäller egentligen! :confused:

Jappe
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: förbudsskyltar

Jappe tar man på sig skulden så gör man detta på ett sätt som alla kan förstå.
Inte genom ett sätt som kan misstolkas.
Vi gör bokslut här.
Sen kommer vi igen med en tolerans med förståelse för att vi alla är olika och bör respekteras för detta.
MVH. Gunnnar S
 
T

Teddi

Guest
Sv: förbudsskyltar

kära husbilsvänner. va e de som händer. sluta att misstolka. dessa värmande brev ock solidariska sådana har ja fått från just jappe. ja fattar ingenting. ge mej en förklaring. vad betyder detta ord??? ja kan väl få reda på detta om de handlar om mej som person. för övrigt så är vi ju en förening med stor anonymitet. det skall gå hand i hand med ett stort ansvar. vi har ingen fysisk närvaro med undantag av möten o. s.v. om de då handlar om att bråka offentligt så e de mycke bättre att ta de via mail-telefon. gunnar..ja läser alla dina inlägg med stor respekt. mycke sakliga o lätta att förstå. det gillar ja. så istället kan vi väl va rädda om varandra ock försöka hjälpa till för framtida förutsättningar. vi har ju mycket annat ock jobba för...

teddi kanske en slagpåse. ha de...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: förbudsskyltar

Mycket missförstånd på grund av mitt misslyckade skämt! Glöm mina konstiga androida inhopp och fortsätt med det intressanta ämnet i stället! Tack teddi!

Jappe
 
Toppen