• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

förbudsskyltar

T

Teddi

Guest
Sv: förbudsskyltar

tänk va logiskt allt egentligen det är. vi är över 6000 åkare. alla kan ju inte gilla allt. men de e inte nödvändigt heller. de viktigaste e att några gillar något. så om en ställplats som ja fixat inte e aceppt för alla så räcker de för mej att de bara finns en som tycker om platsen. då e hela vinsten bärgad. så funkar jag. men nu skall ja ut o plocka av leg. på bilen så ja inte åker på stryk utefter vägarna:D:D
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: förbudsskyltar

Ta inte bort dina HBK-märken på bilen, det vore tråkigt!

Jag har både HBK-märke och nummer på min bil, har varit med sen 2007, har aldrig åkt på stryk...:)

/Ludde
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: förbudsskyltar

Hehe, stryk :) Åja, än har jag inte hört att det skulle ha hänt fast det emellanåt kan gå hett till i forumet :)
 

sven-A

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2024
Sv: förbudsskyltar

Det finns olika kategorier av enskilda vägar, alla har inte bidrag.
Desutom har detta inget med allemansrätten att göra. Cykel är fordon och omfattas därmed inte av allemanslagen

Läste på, cykla är tydligen tillåten i terräng och omfattas därmed i allemansrätten. Är det kanske inte att räkna som ett fordon?


Terrängkörningslagen reglerar bara trafik med "motordrivna fordon".

Sedan är det även så att den som äger vägen betämmer vem som får trafikera den. Om, det nu inte är så att vägen är att anse som som allmän väg. "trafikeras av allmänheten" Kan vara så om det finns T.ex. sommarstugor utefter vägen, eller att vägen trafikeras genom att den leder till en annan plats som man bara kan nå genom att åka denna väg t. ex.allmän badplats som har använts genom årtionden "används för allm. samfärdsel" heter det då.

Men om man ska ta reda på vad som är enskild väg eller allmän får man det jobbigt, trafikverket vet knappt detta, ändras hela tiden.
 
T

Teddi

Guest
Sv: förbudsskyltar

privat väg. sätta skylt för gående-utslängda pengar. likaså cyklister. t.o.m.-häst.privat väg kan skyltas hur mycke som helst.sätt upp bom. helt okay. men kan någon av dom tre alternativen ta sej in på vägen så har dom full rätt att nyttja den. de e bara o läsa..
 
Toppen