Experthjälp & råd inför byte av strömförsörjning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mats S

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Jag misslyckas med att hitta de inställningarna, eller med att förstå manualen. Jag ser att den bryter vid 8.5 Volt och sluter vid 10 volt. Och att den har ingång för att styras från brytare eller annan enhet. Men hur bryts laddningen till batteriet när spänningen kommer upp i den maxnivå som rekommenderas för litium?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Jag misslyckas med att hitta de inställningarna, eller med att förstå manualen. Jag ser att den bryter vid 8.5 Volt och sluter vid 10 volt. Och att den har ingång för att styras från brytare eller annan enhet. Men hur bryts laddningen till batteriet när spänningen kommer upp i den maxnivå som rekommenderas för litium?
Detta är en fjärrstyrd brytare och ett underspänningsskydd,överspänning skyddar den inte mot.
Den bryter vid 8,5V vilket är för sent,anser jag.

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Detta är en fjärrstyrd brytare och ett underspänningsskydd,överspänning skyddar den inte mot.
Den bryter vid 8,5V vilket är för sent,anser jag.
Då måste jag tolkat schemat helt galet. Jag har ställt in den att bryta vid 11.5v. Sen har den även ett överspännings skydd på 15.5v. Det är vad jag har läst det till i manualen. Rätta mig gärna om jag har fel

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Hur den bryts när max nivån är uppnådd. Det gör BMS som sitter i batteriet.

Sen så är det en brytare om det sker något drastiskt i bodelen. Då är den inställd på att bryta vid min 11,5v, sitter även ett överspänningsskydd på 15,5v i samma del

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Då måste jag tolkat schemat helt galet. Jag har ställt in den att bryta vid 11.5v. Sen har den även ett överspännings skydd på 15.5v. Det är vad jag har läst det till i manualen. Rätta mig gärna om jag har fel
Kan du visa var du hittar information om inställningar,jag har inte lyckats med det,endast teknisk info.

Technical Data: Nominal Operating Voltage (DC): 12 V / 24 V Operating Voltage Range (DC): 8.5 V – 32 V Current Consumption ON 2 mA; 0.002 A Current Consumption OFF during of with control input: 0 mA Switching current (load current) max.: 40 A permanent, 60 A 1 sec. Undervoltage disconnection Switch-off point: 8.5 V Power-off Delay: 1 sec. Cut-in Point (automatic return): 10.0 V Power-up Delay: 2 sec. Fitting Position of Unit any Working Temperature Range: -20/+50 °C Protection Class: IP21 Dimensions (mm): 90 x 60 x 38 mm Weight: 97 g Ambient conditions, humidity of air: max. 95 % RH, no condensation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen