• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett måste i varje husbil

Inlägg
97
Ett måste i varje husbil

Vi har sammanfört det tidigare separata programmet Tömningsplatser med HBK Husbilsplatser.
Resultatet är 5 200 husbilsplatser och 1 400 Service-/Tömningsplatser med platser i hela Europa.
Allt för att du som åker husbil med lätthet skall kunna hitta lämpliga platser att ställa husbilen på men också hitta de servicefaciliteter som du behöver.
Du väljer plats från en karta, klickar på ”Välj navigeringsapp” och startar navigering till platsen.

1587380329651.png

Slå på röstassistans, höj upp ljudvolymen, håll uppmärksamheten på trafiken och låt dig guidas till den plats du valt.
Kör försiktigt, vi ses på vägarna.

I denna tråd kan du skriva din fråga om ”Ett måste i varje husbil”.
Administratörerna av HBK Husbilsplatser kommer att svara på de frågor du har i den här tråden, men vi rekommenderar att du först läser
Handledning för HBK Husbilsplatser.
Skriver du en fråga här där svaret finns i handledningen kommer vi att svara med en länk till handledningen.

Det är du som användare som kan hjälpa oss att hålla hög kvalitet på platsinformationen.
Stämmer inte de uppgifter som vi har i registret, rapportera detta, anvisningar finns här.

Hittar du en ny plats, rapportera in den, anvisningar finns här.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
De problem vi har är i de allra flesta fall (alla så långt) beroende på webbläsarnas s.k. cache-minnen (med gamla bilder, cookies, mm som ställer till det).
Så, försök med:
  • När du har bilden i Chrome, eller din webbläsare, uppe: Ange Ctrl + F5 på ditt tangentbord (laptop), eller dra neråt på bilden för att uppdatera om du kör mobil enhet. Det är det heta tipset - i rätt vy, alltså knacka Ctrl + F5 några ggr eller refresha genom att dra fönstret neråt (mobil). Därefter, starta om enheten
  • Nästa nivå, gå in i din webbläsare och rensa webbhistorik - t ex i Chrome på mobil enhet, klicka på de 3 punkterna upp till höger, välj Sekretess, välj Rensa webbinformation, välj cookies och cache, välj rensa (du kan undanta HBK, annars måste du logga in igen). Motsvarande funktioner finns i andra webbläsare, jag vet dock inte hur det ser för dessa
I laptop/PC, välj i stället punkterna (de tre), välj Inställningar, scrolla ner en bit så hittar du Rensa webbhistorik.

Notera, detta är ur minnet, utan att detaljkolla på alla tänkbara enheter. Men, det är andemeningen, framföra allt att rensa cache-minnena (där webbläsaren sparar en massa saker från förra gången du körde programmet, detta för att ge snabbare svarstider. Inte så bra när en viss webbsida ändrar sig :() .

Som sagt, prova. Annars får du höra av dej igen, men med mer precis information: Vilken enhet kör du på? Android/IOS-Apple, mobil eller laptop, PC/Windows eller Mac, etc)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det stora problemet vi har är att webbläsarna generellt sett genom sin cache-teknik inte klarar av att en viss webbplats ändrar sig :( .
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag behöver inte ens logga in för att se HB-platserna!!
Men då pratar du väl om Tömningsplatser och Demoplatser i Öckerö skärgård?
Hoppas jag.
Det är nämligen så att de är publika/tillgängliga för alla.
Men alla andra husbilsplatser (övernattningsplatser - Ställplatser, Campingplatser, Friplatser, etc) ska man bara kunna se om man är medlem.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.226
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
När man vill välja vilken navigator man ska köra efter. Fanns det ju en del att välja på. Google maps, waze, mm mm. Men inte Copilot, är det på g med denna?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Mmm, CoPilot min favorit.
Men tyvärr, CoPilot tillhandahåller inte den webbkoppling som behövs för vår app. Vi har haft kontakt med deras support med vårt önskemål, men ingen reaktion så långt.
Däremot fungerar CoPilot app-app, men alltså inte webb-app (teknikerna kan förklara det bättre). :(
Vi kan bara avvakta.

Oops - Samtidigt svar
 
F

F.d. 58689

Guest
Men då pratar du väl om Tömningsplatser och Demoplatser i Öckerö skärgård?
Hoppas jag.
Det är nämligen så att de är publika/tillgängliga för alla.
Men alla andra husbilsplatser (övernattningsplatser - Ställplatser, Campingplatser, Friplatser, etc) ska man bara kunna se om man är medlem.
Njae, inte riktigt!
När jag klickar på fliken husbilsplatser, utan att vara inloggad, kommer kartan med alla HB-platser över t ex södra Sverige och Norge upp. Kan även söka på platser. Ser då mitt användarnamn uppe i högerhörnet, trots att jag inte loggat in med användarnamn och lösenord!!!
Går det per automatik på IP-adressen eller nåt annat kanske? Kan inte gå in på forumet den vägen, för då måste jag ju logga in. Testa gärna själv! :msn_thumbup:
 
F

F.d. 14324

Guest
@Cre8iv, om du ser ditt användarnamn där så är du inloggad.
Man behöver inte logga in på något särskilt sätt för att se husbilsplatserna och det går inte att logga in på något särskilt sätt heller.
Den normala inloggningen i hbk tar hand om det.

Mvh jocke
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
För mig har det blivit så att när jag öppnar en husbilsplats så har husbilsplatsens bild försvunnit.
Använder PC och Microsoft Edge som webbläsare. Det står bara texten Hoppsan! det saknas något ...
Värkar bara vara de husbilsplatser som är röd-eller grönmarkerade.
 
Senast ändrad:
Toppen