• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett måste i varje husbil

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
För mig har det blivit så att när jag öppnar en husbilsplats så har husbilsplatsens bild försvunnit.
Använder PC och Microsoft Edge som webbläsare. Det står bara texten Hoppsan! det saknas något ...
Värkar bara vara de husbilsplatser som är röd-eller grönmarkerade.
Vi håller f.n. på att lägga in bilder, tar ett tag totalt sett. Men det är många tömningsplatser för vilka vi väntar på era foton. ;)
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Tack för symbolerna, finns dom inte med på hbk-kartan, jag har ju glömt innan jag öppnat den, hihi men får plugga
Lennart
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Tack för symbolerna, finns dom inte med på hbk-kartan, jag har ju glömt innan jag öppnat den, hihi men får plugga
Lennart
Länkar till alla berörda delar finns här:

Där finns också länk till Service-Tömningsplatsernas ikoner.
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Mycket bra initiativ med en tömningskarta på nätet!
Men ett första steg att skapa en "tömningstrygghet" är väl ändå att införskaffa en extra kassett till toan.
Thetford har ett löst kasset-kit som även innehåller en del reservdelar för ca: 1500:-
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
@Jolie, testa gärna en gång med en inkognitoflik, det kan vara ett cacheproblem och fungerar det i en inkognitoflik så bör det räcka med att rensa cache och cookies i din vanliga webbläsare.
Jag kunde inte återskapa problemet och det ska visas tre bilder för platsen där du saknar bilder.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
@Jolie, testa gärna en gång med en inkognitoflik, det kan vara ett cacheproblem och fungerar det i en inkognitoflik så bör det räcka med att rensa cache och cookies i din vanliga webbläsare.
Jag kunde inte återskapa problemet och det ska visas tre bilder för platsen där du saknar bilder.
Jag rensade Webbdata genom att trycka Ctrl+Shift+Delete.
Får då upp bilden
Bakgrundsbild01.jpg
Valde Rensa nu

När rensningen var klar fungerade bildvisningen igen.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag rensade Webbdata genom att trycka Ctrl+Shift+Delete.
Får då upp bilden
Visa bilaga 191989
Valde Rensa nu

När rensningen var klar fungerade bildvisningen igen.
Sannolikt hade det hjälpt med enbart den sista bocken ikryssad. Men, det finns andra fördelar att då och rensa upp från allt.
Nackdelen med rensning av cookies är att man måste logga in på nytt på de webbsiter man angivit "Fortsätt att vara inloggad", t ex HBK (och därmed HBP). Det är väl iofs inte hela världen bara man har ordning på användarnamn/lösenord.
 

Bengt o Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
26001
Medlemskap
2025
Hej, Kollade in er uppdatering av Husbilsplatser. Jag vet inte om jag gör något fel när jag letar efter campingplatser efter E4 mellan Sundsvall o Umeå, jag saknar flera stycken, ca 15 st. Är det samma problem på andra platser i landet+​
 
F

F.d. 14324

Guest
Hej @Bengt o Birgitta, vi har inte jättegott om campingplatser i vårt register, det är ju i grunden byggt på det som medlemmar bidragit med.
Har du några campingar på lager så är du jättevälkommen att skicka in dem till oss via formuläret för nya platser.

Mvh jocke
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.440
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
När jag zoomar in så försvinner plupparna som visar ställplatser och så dyker ikonerna gör tömning upp istället. Kan inte visa bägge samtidigt. Tömt cachen, hjälpte inte. Använder iPhone 11 och safari. 08B5081A-2131-4CB2-80D1-5E901B979342.png0E0DF699-B8A7-45AB-9E05-F8B0B4F5A6C4.png7558DB7C-EF3F-4C33-91D4-07D628B4ACCA.png4D1F3CBA-8883-41E8-9B5E-D89438FA1A3D.png42E44C31-1885-4FF5-B858-ED72F447B124.png8D4AC9AD-8AE9-4D41-BDB8-589C36DF6F02.png
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ser ut som att du inte är inloggad, eller inte inloggad på rätt sätt.
Du får nämligen samma bild som våra gäster/icke-registrerade får upp.
Förslag/råd:
  1. Logga ut ur HBK
  2. Rensa webbhistoriken i Chrome igen - se till att de 3 första bockarna är i (webbhistorik, cookies, cache, se bild nedan)
  3. Starta om din mobila enhet
  4. Logga in på rätt sätt i HBK igen
  5. Klicka på Husbilsplatser i blå menyrad
2020-04-23 10.48.45.jpg

Notera: Bara en exempelbild, som du ser har jag inte klickat i alla bockar enligt pkt 2 ovan
 
Toppen