• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Epatraktor/A-traktor - pest/kolera

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Epatraktor/A-traktor - pest/kolera

Ja, det är helt rätt Anders. Samma sak med bilarna. De utvecklades som nyttofordon för att kunna förflytta sig på ett snabbare och enklare sätt, inte för att vi skulle ta huset med oss och nöjesåka land o rike runt. Hoppas de inte förbjuder husbilarna samtidigt somA-traktorerna.
Bertil

Det är väl inte så många av oss som kör husbilar som är obesiktade, oskattade, oregistrerade och oförsäkrade?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Epatraktor/A-traktor - pest/kolera

Det är väl inte så många av oss som kör husbilar som är obesiktade, oskattade, oregistrerade och oförsäkrade?

Nej det är det nog inte, eller?
Som jag nämnde tidigare så kan man ju tolka det olika.

Tänk dig en chipstrimmad husbil som åker runt med 100% överlast, snygga aluminiumfälgar som "nästan" hade rätt offset och viktklass.
Är den fortfarande helbilsgodkänd?
Är den då rätt försäkrad?
Uppfyller den fortfarande de miljökrav den som gällde när de tillverkades?

Många frågor men jag har inte svaren.
Vi kan nog spekulera och diskutera i ämnet men troligen är det väl inte förrän tingsrätten kommer med en dom vi får veta hur saker tolkas, men för att det ska hända krävs det att poliserna gör sitt jobb.

mvh jocke
 
Toppen