• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Elverk

suned

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2025
hej , behöver hjälp med inköp av bensindrivet elverk ,har en laddare som sitter jämte bodelsbatteret o laddar både dom o startbatteret ,då behövs väl inte tas hänsyn till känsliga grejor som mobiler o liknande saker dom finns ju inte inkopplade har en fiat 92 2-5 td

Hej !
Att ladda batterier med elverk måste väl ändå anses betydligt bättre än att ladda med bilens generator. Jag har med en honda i 10 och den klarar precis av mastervolt laddaren när den laddar med full kapacitet, jag måste dock köra kylen på gas i början av laddningen annars orkar inte Hondan.
Med tillräckligt lång kabel så att aggregatet kan ställas lite i skymundan är heller inte ljudet störande, i alla fall inte i närheten av oljudet från grannarnas gräsklippare. Det är hittills ingen som har frågat om jag tycker gräsklipparna är störande.
BB a

Hej !
Att ladda batterier med elverk måste väl ändå anses betydligt bättre än att ladda med bilens generator. Jag har med en honda i 10 och den klarar precis av mastervolt laddaren när den laddar med full kapacitet, jag måste dock köra kylen på gas i början av laddningen annars orkar inte Hondan.
Med tillräckligt lång kabel så att aggregatet kan ställas lite i skymundan är heller inte ljudet störande, i alla fall inte i närheten av oljudet från grannarnas gräsklippare. Det är hittills ingen som har frågat om jag tycker gräsklipparna är störande.
BB a

Kör grannarna på ställplatserna gräsklippare? :wideeyed:

Tillbaka
Toppen