• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elpriset rusar

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du skall inte söka patent för denna, gör jag det så vet ju alla hur jag har gjort... Nä visa den aldrig för någon, det är bäst ;) :twitcy:
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Helt opolitisk information...
Absolut,

till och med mer opolitisk än när Ygeman och Bolund pratar om elförsörjningen…

om man är intresserad av hur detta med elförsörjning och överföring från norr till söder funkar så kan jag rekommendera en lyssning på kvartals fredagsintervju av per Wikström Som jobbar för kraftföretagen, han reder ut rätt många missförstånd i denna pod..

 

Jost68

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
29346
Medlemskap
2024
Absolut,

till och med mer opolitisk än när Ygeman och Bolund pratar om elförsörjningen…

om man är intresserad av hur detta med elförsörjning och överföring från norr till söder funkar så kan jag rekommendera en lyssning på kvartals fredagsintervju av per Wikström Som jobbar för kraftföretagen, han reder ut rätt många missförstånd i denna pod..

Skulle inte kalla någon av dem för opolitisk, de två omnämnda är helt öppna med sitt politiska engagemang.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Om man ser framåt så blir nog det här en väckarklocka för länderna söder om oss att ta tag i sitt beroende av gas och kol och satsa ännu mer på sol, vind och kanske kärnkraft. Att vara beroende av Putin och hans agenda är inte bra.
Tyvärr så blir elräkningen dyr i vinter men längre fram så hoppas jag att med bra investeringar i förnybart så blir det bättre.
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Imorgon så får tydligen skåningarna betala 30 gånger mer för elen än norrlänningarna..
ygemanvintern har börjat
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Är det någon som tror att elnätets flaskhalsar inte funnits länge utan uppstått under de knappa 3 år Ygeman haft sitt nuvarande jobb???
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Det är väl klart att de inte uppstått under dessa tre år, problemet är att ygeman inte ens fattar att det är ett problem över huvud taget, typ såhär

detta är mannen som inte lyckades hitta ett icke avlyssningsbart rum så han kunde informera chefen ( stefan löven ) om problemen hos transportstyrelsen, så fick han sparken också samt belönades med detta jobbet som lojal medarbetare till partiet..
Ygeman är ansvarig för detta även om han inte är skyldig till att problemet uppkom. Hur länge tycker du att man som minister i Sveriges regering inte skall behöva göra något för att ”man inte har skapat problemet”.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
PK har ju inte med vad du anser om åsikterna i det här forumet att göra, utan vad som gäller i politiken.
I andra trådar, är det verkligen populärt att länka till olika sidor som Wikipedia och andra liknande webbplatser.
Och verkar då inte vara vad som försegår inom just politiken, med reservation för att jag förstått det på rätt sätt.
 
Toppen