• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia 2025

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025
Mässan börjar närma sig sitt slut (1 dag kvar), och ännu har vi inte fått ta del av någon rapport därifrån – inte ens från HBK:s monter...

Pålle
Vi har haft så fullt upp så vi har inte hunnit med att skriva något.

Vi har träffat väldigt många medlemmar som har stannat för en pratstund och en kopp kaffe, vilket är väldigt trevligt.

Vi har även fått många nya medlemmar, så kul att vår trevliga klubb bara fortsätter att öka.

För Elmiagänget
/Leif

Eva D 9

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Är man intresserad så åker man dit själv.
Det har man kanske inte haft möjlighet att göra på grund av anledningar som kanske kan bero på många mils avstånd och ekonomiska förutsättningar. Eftersom klubben har en monter där med personal på plats så hoppas jag att vi som är några tusen medlemmar kan få en fyllig rapport om hur helgen har varit. Hoppas på en fyllig rapport med massor av bilder från helgens evenemang.

peter johansson

HBK Medlem
Kommun
Torslanda
HBK-Nr
41519
Medlemskap
2025
Mässan börjar närma sig sitt slut (1 dag kvar), och ännu har vi inte fått ta del av någon rapport därifrån – inte ens från HBK:s monter...

Pålle
Vi skulle beställa en niesmann för 2mille åtta hundra tusen lev. Om ett år då ville dom ha 420000 i handpenning hos Forsbergs 15% kollade på alla bolag så lever dom på bidrag från moderbolag är det ett sjunkande skepp typ serneke
nortvolt kommer även i håg östgötacamping konkurs erbjöd även bankgaranti på 420 000 men så jobbar inte vi sa han är det någon mer som hoppar affären när dom gör så vi skulle skriva men hoppade av

Senast ändrad:

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Det verkar som att det var ovanligt tomt där..läste jag? Inte så många utställare? Kan det ha varit så?

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Öppen grupp som alla kan se och läsa. Har inte FB själv.
"33 500 personer besökte mässan och närmare 10 000 personer bodde på mässcampingen i år."

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Lite utanför ämnet, men jag var på besök hos en välkänd husvagn och husbilsförsäljare i Skåne.
Till min förvåning så satsar de bara på husvagnar nu. Jag har sett trenden hos andra också.
Vad händer?

HW61

HBK Medlem
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2025
Forsbergs skulle jag, som gammal bankman, inte vara nervös för. De ägs av KVD of Sweden AB och ingår i samma koncern som KVD och Bilpriser.

Viktigare dock ägs de ultimativt av Ratos AB - börsnoterade.

Där finns en balansräkning på knappt MiaSEK 31 med ett eget kapital på knappt MiaSEK 17.

Bolaget du tittar på ser kanske inte så vackert ut, men tveksam till om man hittar en starkare ägarkoncern inom denna bransch.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
Lite utanför ämnet, men jag var på besök hos en välkänd husvagn och husbilsförsäljare i Skåne.
Till min förvåning så satsar de bara på husvagnar nu. Jag har sett trenden hos andra också.
Vad händer?
Hej
Besluten om omläggning mot husvagnar togs antagligen under tiden med bonus malus då detta var extremt missgynnande för husbilar och som enda land i Europa så sjönk försäljningen av husbilar här.
Nu är bonus malus avskaffat så det kan mycket väl bli en omsvängning igen men det går alltid en tid mellan beslut och när man börjar att verkan av det.

Caggen

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35355
Medlemskap
2025
Vad händer?
Varför vill du inte skriva namn på återförsäljaren eller är det bara kill gissning alla siffror visar ju det motsatta

Klasse

HBK Medlem
Kommun
Julita
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Hej!

Då har man bott på mässcampingen för första gången och det var trevligt med mycket folk och en maaaassa husbilar(och några husvagnar).
Vill tacka allt CC-folk som skötte sig exemplariskt både i vått o torrt och som kanske längsta bil på område 2 så ledde dom mig till en okej plats, även om det lutade en del så kunde vi stå i våg..men för vissa var det jobbigt...
IMG_4766.jpeg

Övrigt så var mässan fyllt med fina bilar, vagnar och en del nyheter.
Några märken hade rundsittgrupp bak som verkar bli mer o mer populära bla. Frankia som jag tycker var väldigt fin.
Sen presenterade Morelo en gasolfri bil som jag blev väldigt förtjust i, med en dieselpanna från timberline och "hem" ugn, induktionshäll och kyl/frys.
Jag frågade varför dom inte satt in en förbränningstoalett som går på diesel. Nytt från Cinderella...det hade varit den näst perfekta husbilen.

IMG_4760.jpeg

Den perfekta är ju helt Eldriven, men nåt sånt är inte på gång föränns solid state batterierna blir billigare.

Sen fanns det en uppsjö av plåtisar med en massa innovativa lösningar men eftersom jag är 193 lång så sneglade jag bara på dom...

Sen var jag såklart o hälsa på i HBK-montern och blev bjuden på kaffe o kaka..

Tillbehörshallen var fyllt med braohasaker som man inte behöver, och en massa LFP-batterier av olika slag.

Övrigt så var det en trevlig mässa o camping med en massa hålligång...:music-icon:

//Klasse

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Varför vill du inte skriva namn på återförsäljaren eller är det bara kill gissning alla siffror visar ju det motsatta
Vill?
Jag valde att inte göra det. Mitt val.

Killgissning ? Nej, kunde bara konstatera fakta hos de jag besökte.
Har dock inte varit hos varenda handlare i Sverige så siffrorna kan säkert stämma.

Kan ju vara lokalt också.
Tillgång och efterfrågan.
Sverige är avlångt.

Mamma

HBK Medlem (P)
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025
Vi har haft så fullt upp så vi har inte hunnit med att skriva något.

Vi har träffat väldigt många medlemmar som har stannat för en pratstund och en kopp kaffe, vilket är väldigt trevligt.

Vi har även fått många nya medlemmar, så kul att vår trevliga klubb bara fortsätter att öka.

För Elmiagänget
/Leif
Det gick bra för i tiden, och gick det inte fort nog så kom klagomål

Toppen