• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia 2025

Adriamatrix

HBK Medlem
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2025
Hej!

Då har man bott på mässcampingen för första gången och det var trevligt med mycket folk och en maaaassa husbilar(och några husvagnar).
Vill tacka allt CC-folk som skötte sig exemplariskt både i vått o torrt och som kanske längsta bil på område 2 så ledde dom mig till en okej plats, även om det lutade en del så kunde vi stå i våg..men för vissa var det jobbigt...
Visa bilaga 241409

Övrigt så var mässan fyllt med fina bilar, vagnar och en del nyheter.
Några märken hade rundsittgrupp bak som verkar bli mer o mer populära bla. Frankia som jag tycker var väldigt fin.
Sen presenterade Morelo en gasolfri bil som jag blev väldigt förtjust i, med en dieselpanna från timberline och "hem" ugn, induktionshäll och kyl/frys.
Jag frågade varför dom inte satt in en förbränningstoalett som går på diesel. Nytt från Cinderella...det hade varit den näst perfekta husbilen.

Visa bilaga 241410

Den perfekta är ju helt Eldriven, men nåt sånt är inte på gång föränns solid state batterierna blir billigare.

Sen fanns det en uppsjö av plåtisar med en massa innovativa lösningar men eftersom jag är 193 lång så sneglade jag bara på dom...

Sen var jag såklart o hälsa på i HBK-montern och blev bjuden på kaffe o kaka..

Tillbehörshallen var fyllt med braohasaker som man inte behöver, och en massa LFP-batterier av olika slag.

Övrigt så var det en trevlig mässa o camping med en massa hålligång...:music-icon:

//Klasse
Hej vill inte vara dryg men ändå varna för att lyfta bakhjulen från marken helt om bilen har robot växel låda finns ingen låsning på framhjulen när motorn är avstängd. Detta medför att bilen enbart är säkrad från att rulla eller glida med hjälp av stödbenen dom är inte gjorda för den typen av belastning risk för skador på stödbenen. Stod själv på Elmia med nosen lyft över marken inte optimalt med lång bil på den lutande gräsmattan.

Toppen