Men nu blev det nog inte riktigt rätt. Jag har ju deklarerat vad jag ser i framtiden om vi inte hittar någon ersättning för kärnkraften. Nämligen att fortfarande använda kärnkraft som inte är väderberoende för att säkerställa att vi har en jämn produktion av el i Sverige. Vill inte du ha det?
Har du berättat vad du ser i framtiden som en adekvat lösning på problemet? Jag har i sådana fall missat det eftersom du återigen verkar hänvisa till ett annat inlägg där jag redan tidigare gjort klart att jag inte riktigt förstår innebörden i.
Idéer och exempel, kallar du verkligen det för fakta? Fakta för mig går att bevisa, om inte annat så genom forskning. Idéer är roliga men knappast fakta så ditt märkliga inlägg om faktaresistens känns väldigt främmande. Jag vill minnas att du tidigare sagt något i stil med "när argumenten tryter..." i en annan tråd.
Dessutom har du fel när du säger att kärnkraft är det enda för mig, om du inte har förstått det tidigare så har jag efterlyst en lösning men den verkar aldrig komma. Istället känns dina inlägg som påhopp eftersom jag inte delar din åsikt till fullo. Får man inte ha olika åsikter i det här forumet?? Jag skulle därför vara tacksam om vi försökte hålla diskussionen på en annan nivå i framtiden.
Men fortfarande vill jag gärna ha förklarat för mig, vad kan vi göra istället som fungerar i en nära framtid?