Jag gillar att ha en fin bil när vi är ute och åker, för mig är det väl värda pengar.Det jag tänker och lever efter, vad kostar en hellackering när det blir dags?
30-40?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag gillar att ha en fin bil när vi är ute och åker, för mig är det väl värda pengar.Det jag tänker och lever efter, vad kostar en hellackering när det blir dags?
30-40?
Du har helt rätt i att man kan ha en fin husbil även om man inte låter göra en professionell lackbehandling.Bara ett klargörande, att ha en fin husbil när man är ute och åker har inget som helst med någon proffesionell lackbehandling att göra.
Man kan uppnå samma, eller över tid bättre resultat, genom att tvätta bilen under resorna och att ha polerat och förseglat bilen sälv.
Ja lackskydd är ett hantverk det är inte maskinerna eller produkterna som är det direkt avgörande. Har genom åren sett många hemmapulare förstöra fina bilar.För att ett lackskydd ska hålla länge så handlar det om vem som gör jobbet, vilket medel som används och hur bilen tvättas! Jag är väldigt imponerad av PermaShine keramisk behandling, aldrig någon vaxning, aldrig mera gnugga med svamp på insekterna. En fyra år gammal bil ser fortfarande ny ut! Och allt kostar givetvis!
För att ett lackskydd ska hålla länge så handlar det om vem som gör jobbet, vilket medel som används och hur bilen tvättas! Jag är väldigt imponerad av PermaShine keramisk behandling, aldrig någon vaxning, aldrig mera gnugga med svamp på insekterna. En fyra år gammal bil ser fortfarande ny ut! Och allt kostar givetvis!
För mig är det inte nytt men det är glädjande att du lyckats hålla din bil så fräsch! Ett keramiskt skydd görs med fördel på en ny bil!Visa bilaga 231357 fyra år då är den ju ny, vår är sjutton och fortfarande hyggligt blank
Det är ju inte särskilt svårt att lackbehandla en bil, men det kräver noggrannhet och rätt mycket arbete. Och precis som med lackeringJa lackskydd är ett hantverk det är inte maskinerna eller produkterna som är det direkt avgörande. Har genom åren sett många hemmapulare förstöra fina bilar.
Bara ett klargörande, att ha en fin husbil när man är ute och åker har inget som helst med någon proffesionell lackbehandling att göra.
Man kan uppnå samma, eller över tid bättre resultat, genom att tvätta bilen under resorna och att ha polerat och förseglat bilen
Imponerande! Har alltid högaktat de som sköter och vårdar gamla fordon. Att köpa nytt titt som tätt är väl inga problem om man har pengar men att hålla liv i gammalt kräver sin man eller kvinna oavsett om det är husbil, bil, båt eller Mc!Visa bilaga 231357 fyra år då är den ju ny, vår är sjutton och fortfarande hyggligt blank
Det låter som att om man köper nytt så spelar det ingen roll hur man sköter bilen, men det gäller ju att behålla nybilsfinishen så länge som möjligt och det blir ju en fördel även i framtiden!Imponerande! Har alltid högaktat de som sköter och vårdar gamla fordon. Att köpa nytt titt som tätt är väl inga problem om man har pengar men att hålla liv i gammalt kräver sin man eller kvinna oavsett om det är husbil, bil, båt eller Mc!
Min 20år gamla året runt bil ser fortfarande ut som när den lämnade bandet, så visst lönar det sig att hålla efter grejerna.Det låter som att om man köper nytt så spelar det ingen roll hur man sköter bilen, men det gäller ju att behålla nybilsfinishen så länge som möjligt och det blir ju en fördel även i framtiden!
Min 20år gamla året runt bil ser fortfarande ut som när den lämnade bandet, så visst lönar det sig att hålla efter grejerna.Visa bilaga 231367
Ja jag lackerade om den för alla stenskott, lite överkurs kanske.Men det var väl den du hade lackat om?
Det låter som att om man köper nytt så spelar det ingen roll hur man sköter bilen, men det gäller ju att behålla nybilsfinishen så länge som möjligt och det blir ju en fördel även i framtiden!
Jag respekterar nog alla som sköter bilen, det är skrämmande att se alla inbytesbilar som är fem år gamla. Man undrar hur dom bär sig åt med sina bilar, även om det då görs en rekond så blir det aldrig detsamma som en välskött bil från början!Man får väl ändå säga, att det inger större respekt om man underhåller eller renoverar ett fordon själv under lång tid, än om man köper
nytt med jämna mellanrum, och håller det snyggt i några år?
Rekond och renovering är två helt skilda saker. Rekond är bara ytlig puts, skall egentligen inte behövas om man sköter och underhåller sitt fordon.Jag respekterar nog alla som sköter bilen, det är skrämmande att se alla inbytesbilar som är fem år gamla. Man undrar hur dom bär sig åt med sina bilar, även om det då görs en rekond så blir det aldrig detsamma som en välskött bil från början!