• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ditec behandla husbilen?

Har ni Ditec behandlat er husbil?

  • Ja

    Röster: 9 13,6%
  • Nej

    Röster: 57 86,4%

  • Totalt antal röstande
    66

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Med Ditec menar du då Rostskydd eller Lackskydd? Ska lägga på ett keramiskt lackskydd på vårkanten.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
508
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Frågan borde väl vara om vi har lack eller rostskyddsbehandlat!? Och då med vilket behandlingssystem?
Rostskydd är ju knappast nödvändigt om bilarna aldrig används på vintern. Min från 2003 ser nästan ny ut under men har vad jag vet heller aldrig rullat i saltslask. Att köra så lite som möjligt på saltade vintervägar är nog det bästa medlet för att undvika rost på alla bilar!
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Rostskydd är ju knappast nödvändigt om bilarna aldrig används på vintern. Min från 2003 ser nästan ny ut under men har vad jag vet heller aldrig rullat i saltslask. Att köra så lite som möjligt på saltade vintervägar är nog det bästa medlet för att undvika rost på alla bilar!
Det är ju ett bra rostskydd du beskriver men det funkar ju inte till alla som kör på vintern! Men det var ju inget svar på min fråga, men det verkar som att det gäller lackbehandling nu?
 

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Rostskydd är ju knappast nödvändigt om bilarna aldrig används på vintern. Min från 2003 ser nästan ny ut under men har vad jag vet heller aldrig rullat i saltslask. Att köra så lite som möjligt på saltade vintervägar är nog det bästa medlet för att undvika rost på alla bilar!
Låt en bil stå en längre tid på gräs så ska du se att det garanterat kommer att rosta ;-)
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Grannen sprutmålade sina betongpannor, oturligt nog blåste mörkgrå färg på min husbil och grannens nya Kabe husvagn……. Ditec för sanering och keramisk lackbehandling. Mycket nöjd med resultatet, lätt att sköta. Galvet på underredet såg inte roligt/bra ut efter 3000 mil på sommarväg, Ditec TKD rostskyddsbehandling gjorde skillnad!
 
Toppen