• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Detta med husbilsvikter

B

Bengt-Helena

Guest
Sv: husbilsvikter !!!

Hej Mona-Jan.
Jag reg.besiktigade min husbil från 3500 till 4000kg. Det var lätt eftersom jag hade en ny bil med ett CoC intyg från husbiltillverkaren och en ny viktskylt.Men problemet var att man måste göra en vanlig besiktning också efter som bilen måste besiktigas var år.
Har du en gammal bil så fråga bilprovningen om det.
MVH
Bengt
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Detta med husbilsvikter

jag har en fråg till er vad det är för skillnad om man har ett körkort utfärdat före 1 juli 1996 jag läste om det på nätet när vi skulle köpa husbil har haft husvagn i flera år men nu ska det bli husbil i stället vi gillar inte att ligga stilla på en Caming i flera dar ska ut i helgen & prova
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Detta med husbilsvikter

B-kort utfärdade före den 1 juli 1996 gällde för personbil utan viktbegränsning. Därefter blev totalvikten för personbil begränsad till 3500 kg. Vi som har ett "gammalt" körkort anses ha kvar den gamla behörigheten och få köra personbil även om den väger mera. Detta är dock inte prövat juridiskt dvs i domstol så tills vidare får vi leva på hoppet. Hälsn/AndersW
 
Toppen