• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dax att sluta heja???

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
På vår resa den senaste veckan har vi fått ett snitt: 2/10 (10 hej från oss, två tillbaks)
Beror detta på utländska turister eller är det dax för oss att sluta "vinka" Eller har vi blivit så Jätte många så det inte spelar någon roll???
Man känner sig ju lite fånig när man sitter där med handen upp-sträckt, inget gensvar... :oops:

Speciellt när vi kör med vår logo på bilen, man är ju liksom inte anonym direkt... :spinny:

Hur som, jag försöker fortsätta med denna i mitt tycke trevliga gest! För er som jag någon gång missat, F'låt!!! :)

Tjohopp & trevlig sommar på oss!
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

Vi vinkar utav bara h--te och många vinkar tebaks. Nu har vi varit runt i Östeuropa en månad och här vinkar folk då vi möts , utom på motorväg.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Dax att sluta heja???

Vi hejar på alla utom på motorväg. Någon har hälsat på oss på motorvägen men när vi kom fram till Ragglanda fattade vi att det var takluckan som var öppen ...

Hej på alla här inne också - hej - hej
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dax att sluta heja???

Man möter så många husbilar numera at det är risk för förslitningar om man skall vinka till alla. Dessutom är det försmädligt om man av misstag vinkar åt varubilar. Jag brukar unvika att vinka på dessa och husbilar med ett stort hjärta på dörren.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

för att inte tala om hästtransporter
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

Lite löjligt tycker jag faktiskt.
Är gemenskapen verkligen så stor?
Vinka på distans är lätt, men att ha samma öppna attityd på stoppet är inte lika lätt och vanligt!!!
Men so what...vinka på och var glad livet är kort och "ett brev betyder så mycket"
Tennis armbåge kan även fås av andra olater.
Eller?

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:
M

Micke & Gunilla

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

Har fått "tennisarmbåge" :)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Dax att sluta heja???

För ett par, tre decennier sedan när vi körde hembyggen kändes det naturligt att vinka till andra husbilar, men numera när man på vissa vägar möter fler husbilar än andra ekipage? Sedan några år svarar jag naturligtvis på hälsningar men tar inte själv initiativ till att vinka annat än när jag möter bilar med sportfiskebåt på släp, eller när jag ser svenska husbilar i främmande land.
aake
 
T

Teddi

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

för att inte tala om hästtransporter

ett skratt,,,hur många gånger har man inte vinkat på en hästtransport??

vi har kommit överens "hulda" o ja att ja tutar o du vinkar,,många gånger har hon fått "fingret",,hon undrar,,

byt kläder sa ja till henne,, nu e de sluthälsat alla tutar,,

va kan de bero på??:D

hulda har fått tennisarmbåge men ja undrar va de beror på??:D
 
F

F.d. 50982

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

Klar man ska vinka...va spelar det för roll om nån inte vill vinka tillbaks å inte skäms vi heller om det är en varu eller hästtransport tror nog att dom glädjer sej åt en omotiverad vink ibland
 
F

F.d. 25282

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

Hej
Klart at man skal vike, når man er på farten, at du så også hilser når du når frem er for mig en selvfølge, det kan jo give mange gode stunder

Håber vi ses der ude og hilser på
Marxd

Nb. jeg har en SMC husbil og hører gerne om dine erfaringer med SMC om du har sådan en.
 

Karin o Arne

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
8084
Medlemskap
2024
Sv: Dax att sluta heja???

Hej
Vi har haft husbil i ca 10 år, ibörjan var det trevligt med hejandet, det var inte så många bilar så det var ok. Nu när vi varit ute och åkt så märker vi att antalet husbilar har ökat, ibland är det mer husbilar än vanliga bilar. Det är nog dags att sluta heja, säkerheten är viktigast. Skulle man heja på alla så får man inte göra annat. Gillar er alla iaf.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Dax att sluta heja???

Klart att vi ska fortsätta heja...

Vi hejar på alla husbilar vi möter och blir glada för en vink tillbaks.

Att inte alla hejar på sommaren beror nog till viss del på folk som hyrt eller lånat husbil.

Vi träffade ett par på en ställplats för några dagar sedan, de åkte lånad bil och undrade mycket, bla om varför alla vinkar.

//Tommy
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Dax att sluta heja???

Vinkar till alla som har HBK dekaler synliga i fronten och besvarar de vinkningar jag får från andra mötande husbilar......
......har tidigare vinkat till alla men efter att ha fått konstiga blickar o ett och annat finger låter jag bli kollektiva vinkningar.
ha det gött där ute i cyberrymden
 
Toppen