• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Fråga? Den loopinginspelningen är väl bara om man använder det inbyggda minnet. Med extra 32 GB är det väl mycket mer? GPS är inbyggd? Såg på bilden att det är en ingång för GPS. Är det bara extra GPS-antenn om det skulle behövas?

Gps:en är oftast inbygd i fästet (ingen GPS i billiga varianter)
tiderna jag angav är loopingtiden som man kan välja själv... alltså inte totala inspelningstiden där vald upplösning oxså har betydelse.
... ang ungefärlig tid för inspelning beroende på minne kolla länken
http://www.husbilsklubben.se/forums/t65719-12/#post515044
rekommenderar största möjliga minne då de väldigt billiga från Kina (135kr 32G Kina hos Kjelle o co 399kr)

mer svar på frågor kan man få på foxoffer.com eller Viofo.com hemsidor.

Bosse
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Appar till Iphone.
Ställer frågan till Knarrevik vår guru när det gäller Iphone:)

Jag har just blivit med Iphone, har visserligen en Dachbordkamera men det kanske kan var behändigt att ibland kunna använda Iphonoen för detta.
Vilken App anser du/ni är bäst? Har provat en del gratisappar men inte blivit imponerad.
Så tips är välkommna:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Det finns säkert många skräpappar men jag tycker att Dashcam fungerar bra. Kostar 15 kr.

När man exporterar videon till Youtube tappar man tyvärr karta och uppgifter om tid och hastighet men kvaliteten är inget fel på om det inte skakar för mycket.

Här håller jag telefonen i handen vilket blir en smula jobbigt i längden.
The road to Teide - YouTube
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Tackar "Knarren" skärpan är kanonbra men den beror väl på hur bra kamera Iponen har.
Den jag har "tar" mycket bra bilder så jag laddar ner denna som alternativ till den jag har.

Men då skall jag vara medveten om att jag inte kan ta emot samtal vid inspelning eller?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Har inte testat men möjligen bryter samtalet inspelningen.

Det vore naturligtvis optimalt det är ju lätt att kolla så då kör jag 15 spänn är ju inget om det inte skulle vara till belåtenhet:)
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Ja det var ju en kul grej för 15 KR:wideeyed: Det enda som syns och verkar fungera är just symbolen för appen:confused: Inte öppnar den något annat, inget verktygsfällt heller. Kanske det hände något vid nerladdningen vad vet jag, men OK jag gör ett försök till:)

Rättning mittåt! Appen fungerar nu men det blir en "ryckig" bild det liksom hoppar mellan bilderna?
Är det min mobil som har för dålig kapacitet kanske?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Nu fungerar allt som det skall utan att jag kan överföra inspelning till datorn. Märkligt men så är det. Vad kan det bero på? Inkommande samtal bryter inspelning bra?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Hit kan man spara videon!
Man måste alltså spara till Photo album först.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Tackar Knarrevik men nu är jag en total nörd i detta. Var hittar jag sedan detta Photo album:confused:

Förstår att dett finns någonstans ute i "rymden":)

På svensk iPhone heter den "Bilder". Ikonen föreställer en solros.

När du sedan kopplar ihop telefon och dator förs bilderna över automatiskt.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Då är det troligen något som falerar i min Ipone för Bilder finns inte dessa inspelningar med endas de foton och vidior som jag tagit med Kameran.
Synd men bra bild blir det fullt användbar faktiskt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

  • Öppna Dashcam
  • Start
  • Stop
  • Save the video - Yes
  • Klicka på videos och välj en av dem
  • Share till Photo Album
  • Video uploaded to Photo Album -OK
  • Gå ur Dashcam
  • Titta i bilder -Kamerarulle
  • Klart

Sedan kopieras bilderna när du synkar eller kopplar telefonen med kabel till datorn.
 
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

  • Öppna Dashcam
  • Start
  • Stop
  • Save the video - Yes
  • Klicka på videos och välj en av dem
  • Share till Photo Album
  • Video uploaded to Photo Album -OK
  • Gå ur Dashcam
  • Titta i bilder -Kamerarulle
  • Klart
Sedan kopieras bilderna när du synkar eller kopplar telefonen med kabel till datorn.

Precis så har jag gjort men tyvärr så sparas inte inspelning under mappen bilder troligen något som inte blivit riktigt installerat. Men tack för tipsen Knarrevik kanske det går att uppdatera eller ominstalera Appen?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Nu måste jag "krypa till korset":) Skall villigt erkänna att jag var skeptisk till dessa Appar till Iphone som Dschcamera som Knarrevik förodade.
Men Knarrevik den du rekommenderade fungera mycket bra. Får jag ett samtal så går det före inspelning så där missar man inte detta.
Problemet är bara för mig att jag kan inte överföra filerna från min Iphone till datorn:(

Om jag gör som i meyn Share "skicka till Photo Allbum" så hamnar dessa troligen på någon server ute i rymden. En gång fick jag ett mail med inspelad fil på och då kunde jag spara denna i Datorn.
Det är det enda som gör att jag inte är helt nöjd med funktionen.
Är det någon därute som vet hur detta kan lösas?:confused:

I så fall har ni som har Iphone en billig Dashcamb (15 Kr):)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Väldigt mystiskt!

Har du provat med att installera på nytt?

PS! Jag installerade på prov även på min iPad och det funkar även på den att spara i Photo Album.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Dash cam kamera mot försäkrings scam och rånförsök?

Väldigt mystiskt!

Har du provat med att installera på nytt?

PS! Jag installerade på prov även på min iPad och det funkar även på den att spara i Photo Album.

Ja det är "mystiskt". Jag har provat alla de media som jag har på datorn men inget av dessa vill impotera dessa filer från min App:(

Jag fortsätter att exprementera för nog skall det gå. Har även försökt att "köpa" Appen på nytt för att se om det falerade i nerladdningen men icke. Jag Har Windows 7 Extreme Edition (tror jag) på datorn Kanske det är felet? Iphone är ju Appel (Mac) kan det vara problemet Knarrevik?
Det går bra att skicka upp filen till Yuotube och se den där:confused:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen