Helt annat blir det om man lägger sig för att sova i bilen i tron att ventilationen uppfyller gällande krav för husvagn/husbil, och det sedan visar sig att den enda ventilationen består av en taklucka som INTE är ventilerad.
Sedan finns det en annan aspekt med att mixtra med säkerhetsventilationen: Den dag du säljer din husbil kanske du glömmer bort att informera köparen om att säkerhetsventilationen är satt ur spel. Inte roligt att ha den familjens liv på sitt samvete, om det värsta skulle inträffa...
Pålle
Jag förutsätter naturligtvis att du själv vet vad du har gjort med din egen husbil och använder den därefter, det där med eget ansvar tycks komma långt ned på listan? Sedan tycks det finnas någon slags övertro på hur stor syreförbrukningen hos en människa är. Om vi förutsätter att bilen i övrigt är hermetiskt tät, vilket den inte är, klarar man sig minst ett par dygn på det syre som finns i bilen även om man inte öppnar dörrar eller fönster under den tiden, vilket verkar högst orealistiskt.
När det gäller det sista i ditt svar skulle man ju egentligen låta bilen förbli helt i originalskick för att man kan glömma att informera en köpare
om det ena eller det andra, det kallas väl med ett modernt uttryck "whataboutism"?
F.ö. vet jag inte vad din liksom andras erfarenhet av användning och fricamping med husbil under riktig vinter är, jag uppfattar många påståenden
som ganska teoretiska snarare än baserade på erfarenheter av husbilsanvändning vintertid när det är minusgrader och ibland ganska många sådana..!