Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nej det är inte sant. Framdäcken slits alltid fortare på en framhjulsdriven bil, spelar väldigt lite roll om den har två eller tre axlar.Det påstås att om man har en treaxlad husbil så slits framdäcken mera än på en tvåaxlad. Är det sant och i så fall varför
Det verkar vettigt.Det påstås att om man har en treaxlad husbil så slits framdäcken mera än på en tvåaxlad. Är det sant och i så fall varför
HB'n har nu gått 7580 .mil bytte framdäcken i våras trots ca 3 mm kvar. Dra bort ca 400 mil som körts i Sverige och till Spanien på vinterdäck.Jag kommer att behöva byta däck fram efter ca 4300 mil bakdäcken bedömt 50% kvar.
HB en 2014 LMC/Fiat med alkoram enkelaxel 4500kg, däck Michelin Agilas Camping.
>>Wizard, 7000 mil på framdäcken verkar inte nåbart.
Har du en boggiaxel så har du väl den hissad ganska ofta, då blir det väl som en 2 axlad bil.Dels beror den ökade slitaget på att en boggiaxel bänder emot vid fulla rattutslag. Om man har vänt en enaxlad husvagn och en boggivagn för hand så förstår man mvh Matti
Fattar inte hur ni kan få ut så många mil på era däck.
Jag tycker jag kör lugnt men om däcken slits som de gjort hittills blir det max 3000mil på våra