F
F.d. 58571
Guest
Sv: CanalDigital depositionskort
Om man nu har parabol och vill se TV4, är det inte möjligt att montera en "vanlig" antenn, och koppla in den i befintliga parabolmottagaren, för att få den i analog form till TV:n ?
Bara undrar
Har fått svar från:
The Swedish Broadcasting Authority
Det finns ingen skyldighet för TV4 AB att sända TV4 fritt utan det är bolaget som bestämmer om kanalen ska sändas som fri-tv eller betal-tv. Som jag har förstått har TV4, på samma sätt som Sveriges Television, tidigare ingått avtal med Canal Digital om att vara tillgänglig via ett depositionskort på deras satellitplattform. Avtalet, dess utformning eller giltighetstid, är en angelägenhet mellan Canal Digital och TV4 AB. Myndigheten för radio och tv har ingen möjlighet att påverka detta.
Jag har tyvärr inte kunnat finna någon information om att TV4 AB skulle ha ingått något motsvarande avtal med någon annan satellitoperatör.
Min egen slutsats:
Har du ett depositionskort från Canal Digital och nappar på deras erbjudande om "kostnadsfritt i 11 månader", var medveten om att din depositionsavgift på 795kr "äts upp" under denna "kostnadsfria" period.
Finns nog inte mycket mer att göra i detta ärende annat än att inse att TV4 inte kan tas emot via satellit längre via depositionskort hos Canal Digital.
Om man nu har parabol och vill se TV4, är det inte möjligt att montera en "vanlig" antenn, och koppla in den i befintliga parabolmottagaren, för att få den i analog form till TV:n ?
Bara undrar