• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

CanalDigital depositionskort

F

F.d. 55464

Guest
Jag ringde idag upp CanalDigital och talade med kundtjänst om att jag ville dom skulle skicka mig ett depositionskort för de fria svenska kanalerna.
Vi skickar hem en blankett till dig att fylla i och återsända,sa damen i kundtjänst.
Jag dristade då mig att fråga hur lång tid det brukar ta innan dom sänder kortet,efter dom fått blanketten.
6 veckor,sa damen.
Jag gör detta inlägg för att uppmärksamma väntetiden, för dom som går och tänker på att skaffa ett dylikt kort.
Beställ i god tid !
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Viasat depositionskort

hejsan,dom fria kanalerna är endast fria (gratis) hos boxer,parabolbolagen tar betalt för detta,allt enligt uppgift från canal digital --viasat,
 

lassemaja

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
776
Medlemskap
2024
Sv: Viasat depositionskort

Har Viasat ändrat förutsättningarna? Skaffade ett depositionskort förra året. Betalade då depositionsavgiften och hade då alla fria kanaler. Avgiften får jag ju tillbaka när jag lämnar tillbaka kortet.
 
F

F.d. 55464

Guest
Sv: Viasat depositionskort

Så har jag också uppfattat avtalet lassemaja.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Viasat depositionskort

hejsan,dom fria kanalerna är endast fria (gratis) hos boxer,parabolbolagen tar betalt för detta,allt enligt uppgift från canal digital --viasat,

Jag fick mitt depositionskort av Canal Digital efter någon vecka i höstas.
Jag ser de fria kanalerna utan kostnad.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Viasat depositionskort

ja har båda satelliterna,ja sa upp dessa, i samband med detta påstod dom att dom betalar public service för att sända dessa fria kanaler, finns endast tllgängligt med vanlig antenn sades, men om de nu e så blir ja lika glad som ni, men ja e inte där ännu, några månader kvar,kul o se hur de slutar,,
 
J

Jarn

Guest
Sv: Viasat depositionskort

De svenska fria kanalerna är då SVT1, SVT2, SVT24, Barn o Kunskapskanalen,samt TV4.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Viasat depositionskort

Jag vet inte om TV6 kan ses med det kortet. Har ej bilen hemma så jag kan kolla.
På informationen från Canal Digital vad kortet innehåller finns det inte med.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: CanalDigital depositionskort

Hoppas att denna förklaring kan klarlägga begreppen. Dels så har Teracom inte täckt in hela landets yta och på vissa ställen är det stört omöjligt att få en vanlig antenn för marknätet (Boxer) att fungera. På 14 år så har jag skrivet två intyg till Boxer "mottagning är ej möjlig", då man inte skall vara utan TV i detta land så har man löst det med de två andra operatörerna.


Viasat
Du kan få tillgång till SVT-kanalerna om du har en parabolantenn och en digitalbox, godkänd av Viasat. SVT-Paketet innehåller kanalerna SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra och Barnkanalen. Frikanalspaketet är kostnadsfritt och du behöver inget programkort. (med undantag av mottagaren Pace 460 som kräver programkort).
För att få tillgång till ex TV4, TV6 och TV7 krävs ett programkort som beställs via kundsupport på 0771-52 20 00.

Canal Digital
Depositionskort
För dig som endast vill se SVTS:s samtliga TV-kanaler samt TV4 via parabol kan vi erbjuda ett "depositionskort". Du beställer kortet via vår kundservice och betalar 795 kronor i deposition. Den dagen du inte längre vill se på utbudet skickar du tillbaka kortet till oss och vi återbetalar depositionen.

Detta är inget nytt.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/176233
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: CanalDigital depositionskort

Väcker liv i denna tråd då jag fått ett brev från Canal Digital om att TV4 inte längre ingår i "de öppna fria kanalerna".
Jag hade för mig att det fanns ett krav på Canal Digital resp Viasat att även TV4 skulle ingå bland de fria kanalerna.
Bifogar brevet.
Någon som vet reglerna i denna fråga?
 

Bilagor

  • skanna0002.pdf
    474 KB · Visningar: 156
F

F.d. 29925

Guest
Sv: CanalDigital depositionskort

Har fått ett likadant brev.
68:- i månaden är inte några stora summor men då jag inte använder bilen året runt klarar jag mig gott med de kanaler som återstå vid de tillfällen man befinner sig utanför SVT:s räckvidd.
(hatar för övrigt alla former av reklamavbrott)
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: CanalDigital depositionskort

Helt enig med dig Decker men jag hade för mig att även TV4 tillhörde den grupp av kanaler som Canal Digital och Viasat måste ha med i det fria utbudet via depositionskortet. Det står också så på deras hemsida, kanske ändras den 31/3.
Depositionskort - Canal Digital SE

Priset är en fri månad, därefter 68kr/mån i 11 månader sedan 178kr/mån.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: CanalDigital depositionskort

Blev uppringd från Canal Digital idag.
Blev erbjuden att omvandla depositionsavgiften för att få tillgång till "lokalpaketet". Depositionsavgiften skulle räcka c:a 1 år.
Tackade nej till erbjudandet.

(Om jag absolut behöver kolla på TV4:s text så går det alldeles utmärkt utan programkort.)
 
F

F.d. 55464

Guest
Sv: CanalDigital depositionskort

Hände även mig.
Gjorde som Decker.
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: CanalDigital depositionskort

Hej.jag låter TV4 vara utan för, är inte beredd att betala för. En reklamkampanj !!!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: CanalDigital depositionskort

Jag har skickat en fråga till Post och Telestyrelsen angående denna fråga.
Hoppas det är rätt instans att ställa frågan till.
Jag vill ha klarhet i om detta är ok från Canal Digitals sida att göra så eller om det är ett trix för att omvandla depositionskortet till ett abonnemang.
Jag återkommer när jag fått svar från PoT.
 
T

Teddi

Guest
Sv: CanalDigital depositionskort

tv4 vill ha betalt för att sända i betalsystemen canal digital..viasat,,inget konstigt med det,,i statligt ägda boxer e de gratis,,där är dom tvungna att sända gratis,så,,tv-licensen omfattar bara gratiskanaler i de statliga systemet,,ett nytänkande kanske,,pengar gör pengar,,:D,
 
Toppen