• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elsystem Byta batteri

Rolf bagaren

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
13692
Medlemskap
2026
Är det möjligt att byta batteri själv på en Kabe i810? Gäller startbatteriet som sitter i golvet framför förarstolen. Det ser ut som ett ormbo när man tar bort skyddslock och matta.

Det kan finnas någon, eller några, skruvar som håller fast säkringsplattan i själva batteriet. Bortsett från själva batteripolen har man alltså skruvat fast säkringsplattan i batteriet.

MVH
Hans

Nu har jag bytt batteri, det var enklare än jag trodde och bilen startade galant. Nu till nästa problem, det sitter en 15 amp säkring i batteriboxen på sidan som går när man sätter i en ny. Har inte kommit på vad den är till. Röda ringen på bild. Den röda kabeln går inte till denna säkring. Kabe i810 -15. Dessutom går fotsteget på förarsidan inte in..... Ett problem kommer inte ensamt!

Bilagor

• 1F7A3C3E-B19B-4AB7-97A8-C8F0FAB8F227.jpeg
    1F7A3C3E-B19B-4AB7-97A8-C8F0FAB8F227.jpeg
    1,1 MB · Visningar: 173
Tillbaka
Toppen