Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det låter lite konstigt men jag skall ringa Länsförsäkringar o kolla.Ifjol ställde jag inte på husbilen för att besiktiga! Det blir likadant iår. Jag ringde bara Länsförsäkringar innan och meddelade tiden. Då har man rätt att köra bilen raka vägen till och från besiktningsstället och försäkringen gäller.
Sen kan jag inte tänka mig att det gör något att man värmer upp bromsarna om trafiken i övrigt tillåter det!
Står ju nåt annat här, vem ska man tro på?Denna möjlighet kände jag inte till,
Hehe... man lär sig nåt nytt varje dag
Kan jag besikta ett avställt fordon?
Har två närmsta vägar till bilprovningen då tar jag den som går via min bostadDenna möjlighet kände jag inte till,
Hehe... man lär sig nåt nytt varje dag
Kan jag besikta ett avställt fordon?
3500 kg PB2Affe, vad är din bil reggad som?
Är det fortfarande en tung lastbil,
eller har du reggat om den till pb2.
När jag reggade om vår Sprinter fick jag mer än fördubblad skatt, som tung lastbil var skatten 2500kr![]()
Tar väl bort lampan då ,Det är ABS'en. Kolla denna länk MERCEDES A0004460789 Bosch 0273004311 0265220488 855 -. Där kan man läsa Reparation av ert Mercedes-Benz Styrdon ABS/ABD 5.3
Lyser den lampan så får man problem vid kontrollbesiktning.
Finns inget OBD uttag på bilen,för gammalBesiktningen påstod att dom ser ABS-felen via OBD-uttaget. Jag frågade när min ABS på HB,n gick sönder. Fick tag på en renoerad så det löste sig.