• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga om Mercedes Sprinter

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.869
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Men de ska kolla att varningslampor tänds när de sätter på tändning, och att den slocknar vid start.
Upptäcker de det så får du ombesiktning, testa, du kanske ändå får någon annan 2'a.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.869
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Är den reggad som lastbil kanske de struntar i den, jag hade en lätt lastbil där air bag lampan lös konstant, de sa att det brydde de sig inte om på lastbil.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Men de ska kolla att varningslampor tänds när de sätter på tändning, och att den slocknar vid start.
Upptäcker de det så får du ombesiktning, testa, du kanske ändå får någon annan 2'a.
Har sex uttag för varningslampor men tre är inte använda
En för kontroll av styrboxen,en för ABS och dom slocknar 10 sek efter att jag satt på tändningen men sen den för ABD. Har ännu inte testad när jag kör bara stillastående
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.869
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag får inga träffar när jag googlar på ABD, visst är den en 1996 sprinter du har Affe?
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Om jag försöker översätta texten i instr.boken så låter det så det tydligen så här
ABD är upp till en hastighet av ca 40 km / t r effektiv ingrepp av ABD är genom snabb indikator i ABD MBI instrumentet m Bliniken m Exempel Schlüssell ABD för ionskontrolle.

Lite dålig på tyska
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
s ABD är upp till en hastighet av ca 40 km / t r effektiv ingrepp av ABD är genom snabb indikator i ABD MBI instrumentet m Bliniken m Exempel Schlüssell ABD för ionskontrolle.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Felet uppstod nog när bilen stod på pallbockar och jag provade den nya farthållaren genom att köra hjulen med motor i luften

Tror jag minns att den lampan blinkade då jag körde in bilen i garaget i vintras
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
ABD - Förkortningen Automatisk bromsdifferential eller Tyska Automatisches Bremsdifferential är en automatisk låsningsmekanism för kördifferentialer, vilket inte direkt påverkar blockeringseffekten med självlåsande spiralhjul, men indirekt, alternativt aktiverar bromsarna på sidan där hjulen glider. På motsatt hjul, i ingrepp med fordonet, är således drivmomentet lika med bromsmomentet på motsatt sida (bromsen verkar som ett roterande stöd).

Eller denna sida på Bosniska, borde kunna vara till lite hjälp:
ABD - Automatic Brake Differential - AutoNovosti.com
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Kanske uppkom när bilen var uppallad och jag körde bakhjulen i 70 km för att testa farthållaren efter denna test tror jag att lampan började lysa. Får väl se när jag skall köra bilen som vanligt på fast underlag,annars tar jag bort glödlampan vid besiktningen :)
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Falck har 15 år min går ut nu i Juni har inte kollat ännu efter någon ännnu tänkte kolla med mitt försäkringsbolag först.
 
Toppen