• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bra med nya a-traktorregler, om de går igenom.

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2025
Fint med lite högre fart och kompetensprov, både praktiska och teoretiska, säkerheten blir förmodligen bättre med minskat antal olämpliga omkörningar. Kanske de som kört sådana fordon enkelt kan byta ut traktorkortet mot ett vanligt bilkörkort i framtiden. Den som lever får se. Hursomhelst grattis alla bilintresserade femtonåringar
Hipp Hipp Hurra.

A traktorer är ett otyg blir lätt 1 kilometerlång kö vid rusning. Det skulle vara lag på att de inte skulle få framföras på vägar där man inte får cykla eller köra moped. Skulle jag köra i 30km med bilen skulle jag säkert bli stannad eftersom jag kör för långsamt tror det står någonstans i lagtexten.
En 15åring är bara 15 år och bilen väger över ett ton så livsfarlig i händerna på ett barn. Blir inte bättre av att höja farten många är inte mogna att framföra en bil i trafik. Finns en orsak för 18års gränsen där man är myndig och får ta ansvar för vad man ställer till med.

Med bättre teori och körkrav lär det bli bättre.
45 km/h varför inte 50 jämnt?
Är det inte 16 år för riktigt körkort i USA?????
Men som bengtic skriver, 15 år är bra ett barn, och säkert finns flera av dem (15 åringar), som liksom flera förare i alla åldrar, inte är mogna uppgiften och ansvaret att köra bil, och samexistera i trafiken och på vägar.
Med rätt utbildning bör det bli bra!

Men visst, man får förstå att åsikterna kan variera beroende på var vi bor, hr i glesbygderna Värmland är det sällan ett problem.

Roysan

Tyvärr gäller de där 30/45 Km/tim ofta bara i teorin, någonstans i bilen finns ofta en knapp och med den aktiverad kan bilen köras för fullt.
Inte så lämpligt med barn bakom ratten!

Tillbaka
Toppen