Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Fruktansvärt med kall öl, källarsval 18 grader mmmmm allt annat är fel hihiKompressorkyl, gott med kallt öl och inte bara svalt
Fruktansvärt med kall öl
Källa?All den goda smaken försvinner ju om den är för kall.
Pålle
KällaFruktansvärt med kall öl, källarsval 18 grader mmmmm allt annat är fel hihi
Fast inte en enda sorten ska avnjutas med 18 grader ...och jag dricker ljus öl ,då är det kallt att föredra och inte fisljummet som vissa sägerKällan : Öltemperatur – rätt temperatur för olika öltyper | Systembolaget
Någon grad extra i glaset gör att aromerna kommer till sin rätt – speciellt vid mörka ölstilar som är smakrika. Men allt handlar om tycke och smak så den bästa regeln är att utgå från dig själv.
Ljus lager
Serveras gärna vid 8–10 grader.
Alla våra ölstilar inom ljus lager.
Ju lättare och friskare en ljus lager är desto bättre är det att servera den sval så att friskheten framhävs.
Mellanmörk och mörk lager
Serveras gärna vid 10–12 grader.
Alla våra ölstilar inom mellanmörk lager.
Alla våra ölstilar inom mörk lager.
Vad gäller mellanmörk och mörk lager är det möjligt att gå upp några grader för att aromerna i de mörkare ölstilarna ska framträda mer.
Porter och stout (även imperial)
Torr serveras gärna vid 10–12 grader.
Jag har en inverter på 1500W och ett litiumbatteri tillräckligt stort för att kunna köra ac:n minst 3h innan sänggående (eller fläkten flera dygn).Bara lite nyfiken, har bara 1 bodelsbatteri (80ah) +solceller (150 w ) har varit ute nu i 5 veckor i sträck, har ej behövt el en enda gång , fullt i batteriet hela tiden , behövs det verkligen fler batterier? Vad har ni i era bilar som drar så mycket ström ? Som sagt, bara lite nyfiken
Det finns en massa saker som drar ström i en nyare husbil. TV, stereo, aktiva elpaneler, diverse laddare, kylskåp med elektronik, batteriövervakare, nivåvakter osv. I vår f.d. Kabe -18 räckte ett 110Ah blybatteri i två dygn (fri-camping) innan det var stendött!
Unskyld feil skriving. Eg brukar tvo 12V 92Ah i min bobil under förerseted, min bil er Fiat Ducato 2018 med Winsberg 750 hus. Eg brukar ganske miget ström der som eg sover med en pustemaske. Har ikke ennu montert solar system paa bilen. (Bruger Banner running bull AMG battery) som passer perfekt under sedet.En kanske dum fråga från en ny husbilsägare.Vad för storlek Ah på bodelsbatteriet skall man ha?får plats med två stycken.Mvh Truls
Det är inte kunskap som saknas, det är medlemsavgiftHar ikke kunnskap til at sette in bild her av det som eg gjorde.