Min gamla Pöschott som troget har kört runt mig i Europa i åratal har hastigt insjuknat! Hon (?) vägrar att starta. Eftersom hon har tvingats till en vintervistelse i det kalla Sverigelandet på grund av min hastigt påkomna hälsa (allting är relativt) så fick hon inte komma ner till Spanien denna vinter. Resultatet blev någon sorts hosta med grå rök och annat elände. I morse gav hon upp andan helt och jag funderade på att ringa Falcks för att bärga henne till hennes favoritverkstad. Därvid befanns att verkstaden hade fått helt nya ägare och annat otyg så jag beslöt att avvakta för att kunna hjälpa den gamla damen på bästa sätt. Budskapet om hennes ohälsa spreds på bygden och plötsligt inkom ett svar via Orusttelegrafen: "Knacka på bränslepumpen! Stängde du möjligen av henne för snabbt efter en omgång!" "Ja, jäddrarna, det gjorde jag visst".
"Knacka på bränslepumpen"! Låter det bekant för någon här? Det ska visst finnas någon sorts ventil i eller vid den som man inte får hantera hur som helst!
Jappe
"Knacka på bränslepumpen"! Låter det bekant för någon här? Det ska visst finnas någon sorts ventil i eller vid den som man inte får hantera hur som helst!
Jappe
Senast ändrad: