Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2023.
Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Är inte politisk inkompetens att räkna som tjänstefel, om inte annat så av den som tillsatte tjänstenVi får väl hoppas att det kommer en förändring. Men det är snarare år av politisk inkompetens än tjänstefel som är orsak.
Ja det hörde ju till tråden.....Jag anser att det är elindustrin som har misskött sitt ansvar för att trygga elproduktionen i Sverige.
Ja, de som införde Bonus Malus hade en rejäl otur när de tänkte.Är inte politisk inkompetens att räkna som tjänstefel, om inte annat så av den som tillsatte tjänsten
Finns ju många båtägare som kommit undan i alla år, dags nu kanske?Kruxet är att staten ska ha pengarna hur det än blir.
Blir inte det här äpplen o päron? Din förra bil kiostade 6800 kr i skatt per helår. Det borde leda till 1863 för 100 dagar. Det kan ju bli något annat beroende på hur av- och påställning sker. detta framgick inte i ditt inlägg. Det blir i alla fall stor skillnad om man t.ex. har bilen på kontinuerligt i 6 mån.Jag har lite svårt att förstå vad som är komplexiteten i dagens system. Tidigare hade jag en Kabe -18, totalvikt 4t som jag betalade 6800kr per år i skatt. För nuvarande 5t Nordic -21 betalar jag 37kr/dygn som den är påställd. 100 "påställningsdygn" per kostar alltså 3700kr. På-/Av-ställningen görs via Transportstyrelsens app och det kan ske från en dag till nästa. Några dagar efter avställningen kan jag se på deras hemsida vad jag är skyldig i skatt med OCR-nummer och sedan är det bara att betala det. Jag föredrar att betala 3700kr istället för 6800kr. Och sedan är det ju inte många som är ute 100 dygn per år så dagens system torde vara ännu billigare även för dem. Såklart kan det vara en annan matematik för de som har en totvikt om max 3.5t.
Kruxet är att -18 fanns inte möjligheten att ställa av/på husbilen per dygn.Blir inte det här äpplen o päron? Din förra bil kiostade 6800 kr i skatt per helår. Det borde leda till 1863 för 100 dagar. Det kan ju bli något annat beroende på hur av- och påställning sker. detta framgick inte i ditt inlägg. Det blir i alla fall stor skillnad om man t.ex. har bilen på kontinuerligt i 6 mån.
Är det inte så att husbilar födda före 2018 ska vara avställda 14 dagar innan man kan ställa på den igen och bilar födda efter den 31 juni 2018 skall vara avställda 4 dagar innan påställning. Skulle man ställa på tidigare än 14 respektive 4 dagar får man betala skatt även för de dagar bilen har varit avställd. Vad beträffar 3,5 tonnare vet jag inte men jag tror att det är samma regler som personbilar dvs dom måste vara avställda en månad.Kruxet är att -18 fanns inte möjligheten att ställa av/på husbilen per dygn.
Om årsskatten är 3600:- eller mer kan man ställa av den kortare tid än en månad men minst 14 dagar för att slippa skatten. Det har inget med vikten att göra.Är det inte så att husbilar födda före 2018 ska vara avställda 14 dagar innan man kan ställa på den igen och bilar födda efter den 31 juni 2018 skall vara avställda 4 dagar innan påställning. Skulle man ställa på tidigare än 14 respektive 4 dagar får man betala skatt även för de dagar bilen har varit avställd. Vad beträffar 3,5 tonnare vet jag inte men jag tror att det är samma regler som personbilar dvs dom måste vara avställda en månad.