Hejsan, aj då, du verkar ha den allra första utgåvan av toakassett där inte ens den större avluftningen som pilen pekar på finns.
Jag hade en sådan kassett en gång och den lilla "ventileringen" blev igenlimmad innan jag ens använde toan och en hembyggd SOGfläkt innan SOG var uppfunnen blev monterad med en slanganslutning i locket på tömningsröret.
Det kan vara god idé att i alla fall ventilera med en liten slanganslutning till tanken och låta slangen gå ut, kanske genom golvet.
Både jag och de flesta andra som har eftermonterat eller köpt en bil med SOG fläkt kan nog intyga att det är en bra investering för trivseln faktiskt.
Man kan väl säga som så att det kommer ingen lukt alls ut i bilen från toan varken när den står eller när den används. Om man använder toan med öppen skiva ner till tanken (som är bäst) så sugs både lukten från tanken och de ev. nya lukter som man själv tillför ut med fläkten, så toan är t.o.m. luktfriare än toan hemma är när den används

.
Det är väl kanske inte helt klarlagt om lukten kommer från din toa, men en SOG har du stor nytta av ändå.
Det finns lite olika modell på fläkt/ventillering. Man kan ha en ventillering ut på luckan eller en "skorsten" på taket eller ett utsläpp genom golvet ner under bilen.
Det finns också lite olika möjligheter till anslutning av slangen på äldre kassetter. Olika modell och plats för anslutningen, lite beroende på om kassetten skjuts in från höger eller vänster (när man sitter på toan).
M.v.h. JANKRO.
Ps. Om själva skivan kärvar och bråkar på din toa så kan det vara idé "om man vill investera" att köpa en ny toakassett, för de har gjort om mekaniken som öppnar skivan bl.a. I stället för att bara gå i sidled och kärva för att öppna, så sjunker skivan ner några m.m. först innan den gå i sidled....... En stor uppfinning för campingtoautvecklingen

.