• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa navgeringsapp

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Bästa gratisalternativet är HereWeGo som kan användas såväl online som offline. Gratis nedladdning av alla kartor man önskar och ofta uppdaterad.
De fyra stora tyska biltillverkarna står bakom!
Hade önskat att även Tesla varit med istället för Google Maps med urgamla kartor och fartgränser. Teslas autopilot och farthållare är beroende av bra kartmaterial.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
869
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Bästa gratisalternativet är HereWeGo som kan användas såväl online som offline. Gratis nedladdning av alla kartor man önskar och ofta uppdaterad.
De fyra stora tyska biltillverkarna står bakom!
Hade önskat att även Tesla varit med istället för Google Maps med urgamla kartor och fartgränser. Teslas autopilot och farthållare är beroende av bra kartmaterial.
Tack för tipset. Har den fartkamera-varningar också?
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Bästa gratisalternativet är HereWeGo som kan användas såväl online som offline. Gratis nedladdning av alla kartor man önskar och ofta uppdaterad.
De fyra stora tyska biltillverkarna står bakom!
Hade önskat att även Tesla varit med istället för Google Maps med urgamla kartor och fartgränser. Teslas autopilot och farthållare är beroende av bra kartmaterial.
Jag gillar att en navigeringsapp visar hastighetsbegränsning och min aktuella hastighet ( som t ex Waze). Gör denna det? I så fall kan den vara ett bra alternativ.
 

Conny o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14215
Medlemskap
2024
Here har fartkameravarning
Den visar även aktuell hastighet samt hastighets begränsningar

Jag har använt den i många år, ända sen Nokia-tiden, och varit nöjd.

Har haft god användning av appen i samband med bilhyra i utlandet
Man laddar bara hem kartan för aktuellt land hemma, sedan funkar den offline ute i världen på egen mobil eller surfplatta.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Men är i
Bästa gratisalternativet är HereWeGo som kan användas såväl online som offline. Gratis nedladdning av alla kartor man önskar och ofta uppdaterad.
De fyra stora tyska biltillverkarna står bakom!
Hade önskat att även Tesla varit med istället för Google Maps med urgamla kartor och fartgränser. Teslas autopilot och farthållare är beroende av bra kartmaterial.
Men är inte IGO trots allt den bästa fast man har förstört möjligheten att få vyen från förarplats och bara har helikopteröversikten numera.
Vet inget som slår den och har känt mej fullständigt trygg vid stora trafikplatser genom Europa. Det var ju faktiskt du som lurade in mej på Sygic innan den blev dålig och senare IGO som jag använt i många mil i EU-land.
 
Toppen