• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa husbilsförsäkringen

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Hej ! Jag undrar om det är någon som har en Superhusbilsförsäkring i Caravan Club . Vad den kostar och vad som gäller om man ställer av husbilen. Får man bo i den , när den är avställd . Blir det förändring på priset när den är avställd .
Nu undrar kanske en del varför jag inte tar reda på det själv . Det är så här att vi har vår husbil hos återförsäljaren , den väntar på reg. nr. , som man måste ha , för att kunna kolla priset på försäkringen.
Skulle bli jätteglad om jag kan få hjälp med detta .

Ps . Vi längtar så efter vår
 

kuaiLi

FD HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27671
Medlemskap
2021
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
KuaiLi har redan gett dig länken till den aktuella tråden som just handlar om C.C./Water Circle husbilsförsäkring och de ändringar som man aviserat. Vi själva har den försäkringen idag, men efter att ha läst erfarenheter från andra medlemmar som fått de nya priserna så är det troligaste att vi vid huvudförfallodagen letar en ny leverantör.

Husbilsklubben har ett exklusivt avtal med Folksam för oss medlemmar.
Framförallt fördelaktigt om ni planerar att vara utomlands en längre tid.

Tommy
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
För mig är bästa den som är billigast, ingen försäkringsbolag bryr sig om bilen som är 33år gammal utom att få in pengarna så jag har TryggHansa som är billigt och samma villkor som mångdubbeltdyrt bolag
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har gått igenom dom flesta bolag för min del är Trygghansa och Folksam klart dyrast.
Blligast är "Dina försäkring" där kan du ställa av bilen, ett alternativ är IF
Än så länge har jag Watercircle då jag inte fått någon höjning än,men den kommer nog.
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
hej jag har just tecknat en superhusbil hos cc enbart att man får bo i bilen när den är avställd även utomlands enligt vad dom sa vid en direkt fråga om det. plus att den innehåller lite mer av en del andra saker.
 

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Jag har gått igenom dom flesta bolag för min del är Trygghansa och Folksam klart dyrast.
Blligast är "Dina försäkring" där kan du ställa av bilen, ett alternativ är IF
Än så länge har jag Watercircle då jag inte fått någon höjning än,men den kommer nog.
Hej jag kollade Kabria de skulle ha 5000:- per år
 

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
KuaiLi har redan gett dig länken till den aktuella tråden som just handlar om C.C./Water Circle husbilsförsäkring och de ändringar som man aviserat. Vi själva har den försäkringen idag, men efter att ha läst erfarenheter från andra medlemmar som fått de nya priserna så är det troligaste att vi vid huvudförfallodagen letar en ny leverantör.

Husbilsklubben har ett exklusivt avtal med Folksam för oss medlemmar.
Framförallt fördelaktigt om ni planerar att vara utomlands en längre tid.

Tommy
Folksam
KuaiLi har redan gett dig länken till den aktuella tråden som just handlar om C.C./Water Circle husbilsförsäkring och de ändringar som man aviserat. Vi själva har den försäkringen idag, men efter att ha läst erfarenheter från andra medlemmar som fått de nya priserna så är det troligaste att vi vid huvudförfallodagen letar en ny leverantör.

Husbilsklubben har ett exklusivt avtal med Folksam för oss medlemmar.
Framförallt fördelaktigt om ni planerar att vara utomlands en längre tid.

Tommy
Hej
Folksam kostade 15500 kr / år
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Kollade Kabria, fyllde i formuläret på deras hemsida, inklusive resor utanför Norden.

Pris 7098 Kr/år, tror det är ett mycket konkurrenskraftig pris på en årsförsäkring.

Vi har varken Kabe, Adria eller Sun Living, märket verkar inte ha någon betydelse.

Tommy
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Bara så ni vet vad som gäller.
Kopierat från Kabria förköpsinformation (Atlantica tydligen)
Jag har strukit under det alla bör veta om, kan vara Ok på en Fiat med originalhytt. Annars inte så bra.

Glas Försäkringen ersätter vindrutor som krossats eller spräckts t.ex. av stenskott. Försäkringen gäller inte för glas i bl.a. tak eller strålkastare. Självrisken är 35 % lägst 1 000 kr, vid reparation betalar du ingen självrisk.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Bara så ni vet vad som gäller.
Kopierat från Kabria förköpsinformation (Atlantica tydligen)
Jag har strukit under det alla bör veta om, kan vara Ok på en Fiat med originalhytt. Annars inte så bra.
Understrykningarna syns inte,vad är det som avviker? glasförsäkringen 35% verkar var fler bolag som har,bolaget Kabria använder är Moderna.
 

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Det finns en mängd olika skäl till val av försäkringsbolag. Ekonomi, tidigare erfarenhet, kopplingar till andra försäkringar och faktisk även ideologiska skäl.
Vi har Superhusbil i Caravanförsäkring, kostar ca 7.400 kr helår. Därtill har vi hemförsäkringen i samma bolag vilket medför att vi har 90 dagar reseskydd. Fördelen för oss är att kunna vara utomlands 90 dagar, parkera och sedan flyga hem minst två veckor innan vi flyger tillbaka. Som jag fattat saken har Folksam en begränsning så att man inte får vara hemma längre än fjorton dagar.
För oss är detta avgörande vid val av bolag. Utan denna förmån kunde vi lika gärna stannat kvar i Länsförsäkringar och betalt förlängt reseskydd.

Mats C
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Understrykningarna syns inte,vad är det som avviker? glasförsäkringen 35% verkar var fler bolag som har,bolaget Kabria använder är Moderna.
Det stämmer att fler bolag har 35% självrisk på glas. Det gör det inte förmånligt för det.
Det är helt Ok med denna självrisk, bara man är beredd att betala 35% av 40-80 tusen för en ruta till en helintegrerad bil.
Jag är inte det.

Kabria använder är Moderna.
Kanske det, men Kabrias förköpsvillkor ligger på atlantica.se.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Kabria vill ha över 13.000:- för en 15 år gammal husbil med standardruta och utan täckning för motor eller elektronikskador.
Det är nästan dubbelt mot vad Folksam vill ha.

Dom kanske klassar mig som ungdom och högriskare :cool:
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det stämmer att fler bolag har 35% självrisk på glas. Det gör det inte förmånligt för det.
Det är helt Ok med denna självrisk, bara man är beredd att betala 35% av 40-80 tusen för en ruta till en helintegrerad bil.
Jag är inte det.


Kanske det, men Kabrias förköpsvillkor ligger på atlantica.se.
Fullt så dyr är inte min ruta.
Det går inte att teckna försäkring direkt på Moderna endast via Kabria enl. villkoren


Övrigt information
Försäkringsgivare är Moderna Försäkringar filial till Tryg Forsikring A/S (Org nr 516403-8662) Box 7830, 103 98 Stockholm, tel. 0200-259 259, www.modernaforsakringar.se. Tryg Forsikring A/S Danmark, Klausdalsbrovej 601, DK-2750 Ballerup, Danmark, CVR. nr. 24260666, www.tryg.dk. Moderna Försäkringar står under tillsyn av danska Finanstilsynet och svenska Finansinspektionen. Moderna följer svensk lag om marknadsföring. Vi kommunicerar både skriftligt och muntligt på svenska, villkor tillhandahålls på svenska. Svensk lag tillämpas på det mellan dig och oss träffade avtalet.
 

lennart44

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
15308
Medlemskap
2024
Vi har troligen den mest förmånliga helförsäkringen från M-Sverige (fd Motormännen).
Vi betala för en årsförsäkring 5430 kr helår utan särskilda rabatter. Vår Adria Helintegrerad är värd 700 000:-. Självriskerna är högst 3500:- och bara 1500:- vid glasskada (byte ruta), vid rep gratis.
Den viktiga delen maskinskada gäller tom 10 år, för andra bolag oftast 8 år. Dvs tar alla dyrbara reparationer. T o m allriskförsäkring ingår.
Villkoren i övrigt är i stort desamma som för övriga bolag. Snabb telefonservice.

Ett villkor är att vara medlem i M Sverige. Då ingår en bra motortidning, en mängd förmåner o hjälp med expertis!
msverige.se, Tel. 0696-761506, 077-4406061
 
Toppen