• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa husbilsförsäkringen

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Bara så ni vet vad som gäller.
Kopierat från Kabria förköpsinformation (Atlantica tydligen)
Jag har strukit under det alla bör veta om, kan vara Ok på en Fiat med originalhytt. Annars inte så bra.
Hej kollade Caravan Clubs Superhusbilsförsäkring , de har också 35% självrisk på glasskada byte av vindruta , 0 självrisk på glas reparation
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hej kollade Caravan Clubs Superhusbilsförsäkring , de har också 35% självrisk på glasskada byte av vindruta , 0 självrisk på glas reparation
Tror du läst lite för snabtt här är villkoren för SuperHusbilsförsäkringen:
431E1FEA-132A-4F83-9936-1A6D5992C5B9.png
Som du kan se så står det,
Självriskreducering vid glasskada: Självrisk vid glasskada reduceras till 1 500 kr.”

Däremot så är det 35% på den ”vanliga” husbilsförsäkringen, som jag undrar om någon köper.

Tommy

Ser att ”Pl Ny” skrev samtidigt , eftersom vi skrev samma innehåll låter jag min text stå kvar.
 
F

F.d. 4220

Guest
På Dina, som har 35% självrisk på glas, sade de att det går bra att använda vagnskadedelen om man har helintegrerad bil och behöver byta vindruta. Det var ett tag sedan, men jag antar att det fortfarande gäller.
Kan vara värt att kolla när man jämför.
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
På Dina, som har 35% självrisk på glas, sade de att det går bra att använda vagnskadedelen om man har helintegrerad bil och behöver byta vindruta. Det var ett tag sedan, men jag antar att det fortfarande gäller.
Kan vara värt att kolla när man jämför.
"35% av kostnaden, dock lägst 1 200 kr, och högst 6 000 kr. Om
rutan lagas, i stället för bytes är självrisken 200 kr."

Så står det på mitt försäkringsbrev som är från i år.
 

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
145
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Kollade mitt försäkringsbesked i Caravans superhusbil där var självrisken 1500 kr vid byte av ruta.
Tror du läst lite för snabtt här är villkoren för SuperHusbilsförsäkringen:
Visa bilaga 209609
Som du kan se så står det,
Självriskreducering vid glasskada: Självrisk vid glasskada reduceras till 1 500 kr.”

Däremot så är det 35% på den ”vanliga” husbilsförsäkringen, som jag undrar om någon köper.

Tommy

Ser att ”Pl Ny” skrev samtidigt , eftersom vi skrev samma innehåll låter jag min text stå kvar.
Bra ,tack ,jag har varit inne på så många försäkringsbolag så man kan lätt blanda ihop . Det kanske blir en Superhusbilsförsäkring hos Caravan . Om premien inte är för hög .
 

Gösta i Gamleby

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Västervik
HBK-Nr
15347
Medlemskap
2024
Bara så ni vet vad som gäller.
Kopierat från Kabria förköpsinformation (Atlantica tydligen)
Jag har strukit under det alla bör veta om, kan vara Ok på en Fiat med originalhytt. Annars inte så bra.
Den info. jag får upp angående Glasskada hos Kabria är följande, skulle den vara felaktig menar du??

Atlantica försäkrar väl Båtar?
Moderna Husbilar och övrigt?

Kopierat från Kabrias hemsida.
Försäkringen gäller för skada på fordonets rutor (vindruta, sidoruta eller bakruta). Försäkringen gäller oavsett om rutan krossats helt eller bara spruckit. Självrisken är 35%, lägst 1000 kr och högst 7500 kr, vid reparation av stenskott betalar du ingen självrisk.

//Gösta
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Den info. jag får upp angående Glasskada hos Kabria är följande, skulle den vara felaktig menar du??

Atlantica försäkrar väl Båtar?
Moderna Husbilar och övrigt?

Kopierat från Kabrias hemsida.
Försäkringen gäller för skada på fordonets rutor (vindruta, sidoruta eller bakruta). Försäkringen gäller oavsett om rutan krossats helt eller bara spruckit. Självrisken är 35%, lägst 1000 kr och högst 7500 kr, vid reparation av stenskott betalar du ingen självrisk.

//Gösta
Läser man förköpsinformationen Kabria står det följande:

Glas Försäkringen ersätter vindrutor som krossats eller spräckts t.ex. av stenskott. Försäkringen gäller inte för glas i bl.a. tak eller strålkastare. Självrisken är 35 % lägst 1 000 kr, vid reparation betalar du ingen självrisk
 

Gösta i Gamleby

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Västervik
HBK-Nr
15347
Medlemskap
2024
Läser man förköpsinformationen Kabria står det följande:

Glas Försäkringen ersätter vindrutor som krossats eller spräckts t.ex. av stenskott. Försäkringen gäller inte för glas i bl.a. tak eller strålkastare. Självrisken är 35 % lägst 1 000 kr, vid reparation betalar du ingen självrisk
Jag läste på Kabrias hemsida, Det här ingår i din Försäkring under Glas. Och där står det max 7 500:- så jag ringde upp Kabria och frågade den jag pratade med beklagade att det blivit fel i förköpsinformationen och att det gäller med max 7 500:- i självrisk oavsett kostnad.
 
Toppen