F
F.d. 29925
Guest
Sv: Android-mobiler utklassar Iphone
Det som är överlägset bäst med Apple är deras bokslut.
Det som är överlägset bäst med Apple är deras bokslut.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det som är överlägset bäst med Apple är deras bokslut.![]()
Hej och tack till alla närvarande på Ragglanda för den trevliga samvaron under midsommarhelgen!Jag gjorde en mätning i går på Ragglanda med min One Plus one fick okey resultat tycker jag, 3.75G
Det var då det. Men på Internet ligger iphonen efter, enligt Dagens Industri och 1,5 miljoner nedladdningar på Bredbandskollen.
Enl. Dom är iphone utklassad av Android.
FEM I TOPPEN:
(Surfhastighet ned / upp inom parentes)
1. Samsung Galaxy S6 Edge (29,7 Mbit/s / 9,9 Mbit/s)
2. Samsung Galaxy Note 4 (28,6 Mbit/s / 10,6 Mbit/s)
3. Google Nexus 6 (28,1 Mbit/s / 9,4 Mbit/s)
4. Samsung Galaxy S6 (27,4 Mbit/s / 8,0 Mbit/s)
5. Sony Xperia Z Ultra (26,6 Mbit/s / 9,5 Mbit/s)
FEM I BOTTEN:
36. iPhone 5C (15,3 Mbit/s / 7,0 Mbit/s)
37. iPhone 5S (12,6 Mbit/s (6,1 Mbit/s)
38. iPhone 5 (11,1 Mbit/s / 2,8 Mbit/s)
39. iPad 3 (11,0 Mbit/s / 2,2 Mbit/s)
40. iPad (9,7 Mbit/s / 4,0 Mbit/s)
(Källa: Bredbandskollen / DN)
- See more at: DagensPS.se – Så snabbt surfar din mobil - stort semestertest
Nu får ni väl ändå ta och ge er?!
Jämföra Samsungs 4G-telefoner med Apples flera år gamla 3G-telefoner.
Det vore ju mycket märkligt om inte 4G var snabbare än 3G!
Det är väl klart att Apple gör bra grejer. Dom är funktionella och av hög kvalitet. Ett säkert kort helt enkelt.
Det är väl mest det att dom är så otroligt tråkiga och känns ordentligt omoderna. Lite som mobilerna och paddornas Volvo 240. Fast till Mercapris förstås.
Jag skramlade precis igång min gamla Ipad2 för att ladda in lite filmer inför nästa tripp och det kändes verkligen som en resa 5 år tillbaka i tiden. Tråkigt, slött och laggigt. Det fanns en tid när Apples prylar var roliga och intressanta. Nu tycker jag dom mest är dyra.
Ja den har ju några år på nacken så rent hårdvarumässigt är den ju inget att ringa hem om längre.
Direkt vid uppstart så tog den dock ner den senaste versionen av IOS så det är ju exakt samma användargränssnitt som i dom nyare paddorna.
Jag skulle kanske inte ha uppdaterat paddan för jag tror inte att den var så här laggig förut.