• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alufälgar

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Alufälgar

Har du några exempel på Engelska firmor som har bra pris på fälgar till Fiat Ducato?


Hejsan, det finns rätt stort utbud på alufälgar till husbilar faktiskt. Till Fiat's två bultmönster är det inga problem alls om man letar runt lite.
Samma här som annars för övrigt. England är ett bra ställe att köpa ifrån. Engelska däcksfirmmor har priser ibland neråt en tredjedel av vad svenska firmor vill ha för samma fälg.
Här har du några. De längst ner sitter original på flera husbilsmärken och finns i en bred mix med bultmönstren, tumstorlekar och offset.

Visa bilaga 90890
Visa bilaga 90891
Visa bilaga 90892
Visa bilaga 90893

Att man skall tappa intresset och inte bry sig om bilens utseende när man är 63 låter hemskt i mina öron som jämt byggt om bilar, plockat på eftermarknadsfäljar m.m.
Hoppas det inte drabbar alla, i alla fall inte mig. :p:
(Ta det på rätt sätt Marianne & Ranko, inte illa menat, och alla är vi olika, som tur är.)

M.v.h. JANKRO.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.582
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Alufälgar

Har du några exempel på Engelska firmor som har bra pris på fälgar till Fiat Ducato?
-----------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan, ja det finns massor, enklast är att gå vägen genom eBay.co.uk.

Man måste bara vara lite vaken som vanligt. Det är nästan aldrig firmor ger fel uppgifter på eBay för då åker de ut, men man kan själv missa info.

Men man måste vara vaksam och läsa noga, bultmönster, centrumhål, bärighet bredd och offset.
Kolla så det är 4 st. som ingår. En del mycket billiga priser är 1 st.

Kolla också om nya bultar och ev. centrumring ingår eller måste beställas sep. (Om det verkar krångligt så kan man stödköpa i Sverige, men dyrare.)

Kolla också fraktpris (ibland ingår det), och om säljaren skickar till Sverige utan direkt email kontakt o.s.v. (Finns under "Postage and payments")

Här har du en sort som brukar sitta original på Pilot, Carthago och Niesman B. m.m.
Brukar kosta mellan 2.700 och 3.700 st. i Sverige tror jag.
En tillverkare skulle ha 22.000:- extra för att levera dem monterade på en ny husbil.

rimfire fiat ducato | eBay


Här är lite olika.

alloy weehls fiat ducato | eBay

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Ps. man kan köpa komplett med däck också. Gäller åter att läsa rejält.

För fyra år sedan så köpte jag en kompl. omgång. som i Sverige skulle kosta runt 19.000:- och "billigt" på nätet ca. 15.800:-

Samma fälgar och däck monterat och klart på "extra deal this veek" från England 7.000:-
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.582
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Alufälgar

De finaste är alltid original:

jyrki
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej, jag har en liten prishistoria även med Fiats originalnavkapslar.

Kan ha blivit bättre nu, men för några år sedan så skulle en kompis köpa nya originalkapslar till Fiat (15") och frågade pris på en husbilsfirma.
Jo de skulle kunna fixa, men priset var något över 800:- st.....Ca 3.300:- för fyra skulle det bli. (Lite billigare än fyra fälgar visserligen :D.)

Efter tio minuter på eBay så hade vi inhandlat en sats med alla fyra för 720:- och 80:- i frakt.

Det blev ett sådant där tankestopp. "Hupp, är det något fel någonstans det kan väl inte stämma."

Men det stämde. Fyra nya med den röda loggan. Om man tyckte att den äldre blåa loggan skulle duga så hade det blivit några hundra billigare.

M.v.h. JANKRO.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Alufälgar

Jag gjorde samma erfarenhet med Fiat original men gav bara 59Eur från Tyskland.
En var trasig vid leverans och ett foto mailades och några dagar senare låg en ny på posten.
Så även reklamationer fungerar bra och snabbt.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Alufälgar

Bilden visar inte en kapsel, utan en alufälg. Ser ut nästan som navkapsel.

jyrki
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.582
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Alufälgar

Fiat handlaren i Sverige tar runt 400:- st. för kapslarna.
Men som sagt billigare på ebay.
----------------------------------------------------------------------------
Hej, jag undrar vad som trissade upp priset till det dubbla hos en husbilshandlare :rolleyes:.

Men det var ju ett par år sedan. Kanske har svenska handeln fått vika sig lite.

JANKRO.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Alufälgar

Ja. Hittade ingen bättre. Men skickar snart en bild från min bil.

Jyrki
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Alufälgar

Här hela bilen med Fiats original alufälgar. Klicka på bilden så ser man fälgarna bättre.

20120904_100451a.jpg

jyrki
 
Toppen