F
F.d. 58938
Guest
Hej. Vi tänkte installera alde värmeväxlare. Är det någon som gjort detsamma. Hur mycket har ni betalt för värmeväxlare o installation.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En nackdel med värmeväxlaren är att du får 90gradigt vatten ut i värmesystemet,det blir väldigt varmt på golvet vid golvärme även om pumpen endast går korta tider.
Hej AndersOttar
Du är inte ensam, sitter i våran Carthago också, men även denne herre är som ett frågetecken.
Sitter en trelägesbrytare under förarstolen och när jag knäpper på den så blåser det om en fläkt som även är placerad där, fast om det kommer nån värme vete tusan
Sen sitter det en brytare under sittdynan vid instegsdörren och vid påknäppning där så är det en pump som går igång
Förmodligen har de kanske något samarbete.......?
Sen för att krångla till det ytterliggare så sitter det även en Webastovärmare i bilen, som kanske också är inblandad i det hela
Vi har iofs bara haft bilen nån månad och bara nyttjat den en natt så lite mickel får det bli till våren
SEN.....gott folk kommer jag att terra alla Carthagoåkare på Ställplatserna i sommar, he he!
Jag rekommenderar ett trevligt och tillmötesgående sätt ............
(Kan ev.löna sig)