Motalajanne
FD HBK Medlem
Efter att ha tagit bort minus från batteriet i 39 min så funkar ac i tre min. Sedan stannar den.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Rent teoretiskt kan den bygga för högt tryck, och högtrycksgivaren slår ifrån. Rent praktiskt är det så liten mängd som skiljer så det händer inget alls med bara 80gramVad händer om jag har 900 gr istället för 820 gr
Tror det är kretskortet bakom AC o fläkt knappen. När man kortsluter två stift så funkar den, men går inte att stänga av utan att ta bort kortslutning. Har skickat efter ett kort på ebay. Under halva priset mot en bilfirma. Får det 15/7.tack för svaret ang hur mycket gram.Rent teoretiskt kan den bygga för högt tryck, och högtrycksgivaren slår ifrån. Rent praktiskt är det så liten mängd som skiljer så det händer inget alls med bara 80gram
Har du lagt spänning på magnetkopplingen för att se/höra att den drar?
Det kan vara så att den drar, men för lite. Dom kärvar med åren och man kan behöva shimsa den för korrekt funktion. Förklarar inte varför den la efter strömavbrottet iofs, men murphys lag du vet…
Mmm, jag kanske är yrkesskadad, men när jag felsöker något elektriskt som jag inte riktigt begriper mig på så brukar jag ganska tidigt i processen mäta alla säkringar i alla säkringsdosor jag hittar. Det tar oftast bara 5-10 minuter att mäta dem alla och det är fler än en gång jag sparat in timmar på det, jag tycker nämligen inte alls att det är ovanligt att säkringar är dåligt eller ologiskt dokumenterade.Är väl ingen som skulle kolla denna säkring när det står så