• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är glad.

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Tänk vad mycket skada en man vid namn Inge Löfgren kan ställa till det för sin egen kommun genom korkade uttalanden bara för att husbilsägare ratar hans camping som ligger lång utanför Lysekils centrum.

Som kommuninvånare blir jag riktigt bestört!
 
H

hianders

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Vad är Husbilägarnas Intresseförening för något?!!

Vem har sagt att det skall vara gratis att stå på en ställplats i Lysekil?

Inger
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Vad är Husbilägarnas Intresseförening för något?!!
Vem har sagt att det skall vara gratis att stå på en ställplats i Lysekil?
Inger

Det är ingen ställplats utan en grusad båtuppläggningsplats som står tom på sommaren. Det finns även några få eluttag som går att använda mot betalning. Toalett och dusch i gästhamnen finns inom gångavstånd och kostar en slant för alla turister.
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Håller med Knarrevik. Det är för dj-ligt att en sån person ska ge en hel kommun dåligt rykte genom sina idiotiska uttalanden. Vi har varit flera gånger i Lysekil och alltid blivit väl
bemötta.Vilken fin ställplats med el o vatten vid varje plats. Vi kan verkligen rekommendera ett besök i Lysekil. Lasse:)
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

He va bra att det kom fram. Vi hade tänkt åka till Lysekil och "Havets hus" med kottarna nu blir det inget med de!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

He va bra att det kom fram. Vi hade tänkt åka till Lysekil och "Havets hus" med kottarna nu blir det inget med de!

Det tycker jag absolut att du skall göra men ta inte in på campingen utan använd grusplanen där du också kan övernatta.
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Var ligger grusplanen? Och hur många ryms där?
Matz
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

När man läser recensionerna om campingarna omkring Lysekil så får de massiv kritik. De verkar heller inte barnvänliga när man läser kommentarerna. Bemötandet verkar vara under all kritik på de flesta av dessa campingar.


Campingplatser nära Lysekil « CAMPINGKARTAN.SE
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Var ligger grusplanen? Och hur många ryms där?
Matz

Den ligger i närheten av fiskehamnen vid infarten till Lysekil och rymmer ganska många husbilar. Man behöver inte vara rädd för störning från järnvägen då den numera inte trafikeras. Ångloket i somras var det senaste.

photo-764471.jpg


photo-765854.jpg


photo-767090.jpg

POIViewer
 
Senast ändrad:

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Vad är Husbilägarnas Intresseförening för något?!!


Inger

Jag undrar också vad Husbilsägarnas intresseförening är för något När jag söker via Google får jag ingen träff!
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Håller med Anders, stod där när det vankades ånglok, mycket trevligt att stå.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

varför skall jag ta in på en camping över huvud taget, kan dom stänga tidigt på hösten, och öppna sent på våren, kan man lika hjärna stå på en ställplats hela året runt, lysekil
är en bra plats o mysigt samhälle, att handla i och promenera ,jag kommer nog till påsk ändå,, men det blir inga pengar till inge lövgren ,,mvh håkan
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.765
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Jag läste slutrepliken om betalning i artikeln, smartare vore väl 100 Kr + el på sommaren och gratis + betalning för el på vintern, om man nu vill ha dit många konsumenter. Vi för vår del behöver varken el, dusch eller toa, vi har allt i bilen. Så det blir bara en parkeringsavgift för oss. :)
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Jag läste slutrepliken om betalning i artikeln, smartare vore väl 100 Kr + el på sommaren och gratis + betalning för el på vintern, om man nu vill ha dit många konsumenter. Vi för vår del behöver varken el, dusch eller toa, vi har allt i bilen. Så det blir bara en parkeringsavgift för oss. :)

Håller med, några fantasipriser för en parkeringsplats är vi inte villiga att betala.

//Tommy
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Vi är beredda at betala samma avgift för parkeringen som alla andra som parkerar sitt fordon där. Varken mer eller mindre. Om vi sedan vill ha mer än en parkering ex. el, toa etc. så betalar vi givetvis för detta.
Lasse
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Hej ni behöver inte vara oroliga att åka till Lysekil med kottarna, ni är hjärtligt välkomna till Lysekil och där finns gott om plats att stå med el o vatten. Det är en campingägare som inte gillar att vi kommer till honom och det är det ingen som vill. Välkomna
Janne Freeman
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: 50 husbils ekipage sviker Lysekil - Campingägaren & tillika miljöpartisten är gla

Var i Lysekil för fjorton dagar sedan och åkte till "Anderssons Kaj", såg då

tilläggstavlan på P-skylten "Gäller ej Pb klass 2".

I mitt registreringsbevis står det att min 5-tonnare är Pb klass 1!!!

Skulle vara kul att utmana p-vakterna och ställa mig där och ha beviset klart!

Bosse
 
Toppen