• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Övernattning

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Eftersom du bara får parkera där mellan den 1/6 och 1/9 så är det givetvis inte tillåtet att parkera eller campa där på andra tider varesig med husbil,personbil klass 1 eller 2 inte heller lätt lastbil med eller utan camper.
Så du menar att vid utebliven skyltad parkering, är det inte tillåtet att parkera? Det finns massor av platser som inte är skyltade parkeringar, men som ändå inte innebär förbjuden parkering. Skyltningen redovisar parkering med vissa tillägg. Den redovisar inte P-förbud utanför tilläggen.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Så du menar att vid utebliven skyltad parkering, är det inte tillåtet att parkera? Det finns massor av platser som inte är skyltade parkeringar, men som ändå inte innebär förbjuden parkering. Skyltningen redovisar parkering med vissa tillägg. Den redovisar inte P-förbud utanför tilläggen.
Nu har jag svarat på dom skyltarna som finns i den här tråden hur det är på andra fiktiva platser har jag ingen aning om.
Skyltarna i tråden visar när man får parkera och med vilken typ av fordon, övriga tider är det inte tillåtet att parkera.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Nu har jag svarat på dom skyltarna som finns i den här tråden hur det är på andra fiktiva platser har jag ingen aning om.
Skyltarna i tråden visar när man får parkera och med vilken typ av fordon, övriga tider är det inte tillåtet att parkera.
Fel. Skyltarna visar mycket riktigt när man får parkera. De säger ingenting om tiderna utanför det. Det är aldrig så i svensk lag att det som inte är uttalat tillåtet, är automatiskt förbjudet! När det är som du säger, ska det finnas tilläggsskyltar som förbjuder parkering vid andra tider.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Fel. Skyltarna visar mycket riktigt när man får parkera. De säger ingenting om tiderna utanför det. Det är aldrig så i svensk lag att det som inte är uttalat tillåtet, är automatiskt förbjudet! När det är som du säger, ska det finnas tilläggsskyltar som förbjuder parkering vid andra tider.
Någon förbuds skylt för när man inte får parkera behövs inte då det finns en skylt för tider när man får parkera.

Toppen