Generell fråga Åretrunt däck

Lösning
Hej
Om jag köper åretruntdäck i Sverige, får jag köra med dessa i Tyskland på sommaren?

Hej Thompa och Lena!

Svaret på din enkla fråga är JA det får du.

Stod själv i valet och kvalet. Nya sommardäck eller året runt däck. Vi skulle dra till Spanien på hösten och åter på våren. Behöver med andra ord inte några däck för vintern. Det blev nya Continental sommardäck.
Och sen kom Coronan och vi blev kvar i Sverige över vintern. Nu hade det varit bättre med åretrunt däck.

Lycka till med Ert val.

Zlatko Schneberger

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2021
Liten korrigering:

C=Commercial för Lättlastbil men även för husbil CP=Camping Pneu speciellt lämpade för husbil.

Observera att CP-däck endast finns i de vanligaste husbilsdimensionerna – inte i alla tänkbara.

Pålle

PS
Innan CP-däcken "uppfanns" fanns ju bara C-däck att tillgå förhusbilar.
DS
Det är knappt att man hittar mina däck här i landet, och då blir det självklart att jag köper dom i Tyskland

surtecruisers

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2021
vi sulade om plåtisen före påsk ! hade kört 7000 mil på michelin agilis cp och var helnöjda med de däcken så blev fyra nya likadana ! 7900 kr inkl bal och mont ! sen fick vi en försäkr som gäller i sverige för 12 mån mot punka ell andra oförutsedda händelser som kan hända med däcken på köpet ! hos lokal däckservice behövde inte använda nätet ell transportera däcken hit o dit ! perfekt !

Toppen