D
Deleted member 11118
Guest
Haft husbil i 3 säsonger och kört mycket utomlands, men även en del i Sverige. När man är nybörjare så upptäcker man olika saker och har många frågor, tänker kanske inte som de som haft husbil länge. Det som förvånar mej är att det är så svårt att tömma gråvatten, verkar som man måste in på en campingplats för att vara laglydig. Finns inte många ställen att töma toan på förutom då campingplatser. Vatten är inte helt enkelt att tanka i bilen om man inte återigen är på en campingplats. Varför är det så.
Om du i Tyskland kan tömma tankarna och fylla på vatten på alla ställplatser vet jag inte men på de flesta skulle jag tro. Kanon bra service även om det ibland kostar lite.
I Frankrike är det ännu bättre, förutom ställplatser finns det även stationer för husbil på många mackar utmed motorvägen och där är det ofta gratis. Finns till och med en bok där dessa platser är utsatta.
Inget är omöjligt så det tar kanske bara lite tid att lämna u-landet för en bättre husbilsvärld i Sverige
Om du i Tyskland kan tömma tankarna och fylla på vatten på alla ställplatser vet jag inte men på de flesta skulle jag tro. Kanon bra service även om det ibland kostar lite.
I Frankrike är det ännu bättre, förutom ställplatser finns det även stationer för husbil på många mackar utmed motorvägen och där är det ofta gratis. Finns till och med en bok där dessa platser är utsatta.
Inget är omöjligt så det tar kanske bara lite tid att lämna u-landet för en bättre husbilsvärld i Sverige