• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är ni nöjda med Folksam

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
348
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Väldig nöjd har haft tre skadar två i UK når det är utomlands är där ingen självrisk. har absolut inte att klaga på 7 år på husbil 15 år på allt annat.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag har i stort sett bara dålig erfarenhet av folksam och sade upp allt vad som har med dem att göra. Nu är det dock ca 15 år sedan och som en tidigare skribent skrev så kan det mycket väl ha ändrats över tid men för mig är intrycket bestående.
Jag kollade dock upp folksams husbilsförsäkring via HBK men den var nästan dubbelt så dyr som att försäkra via Motormännen
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.139
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag är nöjd.

För länge sedan så hade jag en vattenläcka i villan som de hanterade mycket bra.

Nu har jag min lägenhet och HB:n försäkrade i Folksam och med medlemsskapet i HBK:s så får jag 185 dagars reseförsäkring i utlandet.
Får och får... Tror du inte Folksam har kalkylerat in kostnaden för din reseförsäkring i dina andra försäkringar... :rolleyes: ;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.139
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det är helt rätt att man får icke något av någon försäkringsbolag. Men är man nöjd med det försäkringsbolag man har och här var det Folksam vi fick frågan om. Och ja jag är nöjd med pris och service.
Jo.. Så resonera nog många här.
Men ändå blir jag lite fundersam över vissa inlägg....
Man har en positiv uppfattning om sitt försäkringsbolag (det hade jag tyvärr också, till en skada hände). Trots att man inte har råkat ut för några skador som försäkringsbolaget skall ta hand om...

It's like a game when you need the help of your insurance company :rolleyes: ;)
 

Benke_bus

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
31043
Medlemskap
2024
Har alla mina försäkringar hos Folksam och behövde faktiskt använda husbilsförsäkringen redan första turen med husbil :msn_embarrassed:, men det fungerade klanderfritt. Dessutom ger Husbilsklubbens rabatt och samlingsrabatten, 800 kr billigare försäkringspremie.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.139
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har alla mina försäkringar hos Folksam och behövde faktiskt använda husbilsförsäkringen redan första turen med husbil :msn_embarrassed:, men det fungerade klanderfritt. Dessutom ger Husbilsklubbens rabatt och samlingsrabatten, 800 kr billigare försäkringspremie.
Härligt att "tjäna" en liten slant.. :yes: .
Men jag fick mycket mer i "rabbat"... Folksam höjde min hb hel försäkring till över 14 000:- om året...
Och det var nog det bästa Folksam gjort för mig.. :rolleyes:....
För annars hade jag nog inte fått "tummen ur röven"... Till att söka annat försäkringsbolag...
Så nu är min "rabbat" ca 10 200 :- /år :eek:
Och jag har en helförsäkring fortfarande på husbilen...... ( min ny årsförsäkring ca 3,800:- ;))
Tänk så bra Folksam var för mig ... :swoon: :twitcy: :bye:
 
Senast ändrad:

lennart44

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
15308
Medlemskap
2024
Tänk på att maskinskadelen i helförsäkringen bara gäller tills bilen är 8 (10) år. Omfattar allt utom bodelenoch innebär stora kostnader när något går sönder ( t ex motorhaveri, växellåda etc), men oftast är kyl, värmare mm undantagna.

Finns det något bolag som täcker detta även för lite äldre bilar.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Tänk på att maskinskadelen i helförsäkringen bara gäller tills bilen är 8 (10) år. Omfattar allt utom bodelenoch innebär stora kostnader när något går sönder ( t ex motorhaveri, växellåda etc), men oftast är kyl, värmare mm undantagna.

Finns det något bolag som täcker detta även för lite äldre bilar.
UNder de där 8-10 åren får man väl jobba lite på sin "egenförsäkring". Brukar också kallas aktie-/fondsparande, och ger en buffer att klara av oväntade utgifter. ;)
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Hallå där!

Det är dags för ett nytt försäkringsår för mig den 1/4 och funderar på att byta till Folksam.

CC vill ha 4054 kr/år utan möjlighet till avställning.
Folksam vill ha 9600kr/år -10%.

Då jag har en Malusbil så ställer jag ofta på och av, därmed blir Folksam intressanta.


Ni som har försäkrat era husbilar hos Folksam är ni nöjda?



mvh
Peter

Visa bilaga 221021
Vi är mycket nöjda med Folksam försäkringar. Bra service, hjälpsamma kundkontakter och inte att förglömma, är man hbk-medlem och har sin hb folksamförsäkrad så ingår 185 dagars sjukförsäkringsskydd vid utlandsvistelse.
Kollade senast i dag med länsförsäkringar där detta skydd kostar 12000.- Sek/ halvår utlandsskydd för 2 personer
 

Oboyen

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Sollefteå
HBK-Nr
25684
Medlemskap
2024
Hm, folksam har varje år velat höja vår försäkring, jag har varje år ringt och ifrågasatt priset och fått det nedsatt. Nu har jag fått svar dessutom att ringa direkt till dem (någon speciell avd) och ifrågasätta priset då det sker med automatik (prisjusteringen) och den kanske blir orimlig för vissa medlemmar och därför finns denna avdelning... fel, rätt, vad vet jag, vet bara att jag betalar mindre nu än för fyra år sedan. Mitt råd, ring o ifrågasätt, har du inga olyckor, har du flera försäkringar får du ett bättre pris men du måste ifrågasätta priset!
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hm, folksam har varje år velat höja vår försäkring, jag har varje år ringt och ifrågasatt priset och fått det nedsatt. Nu har jag fått svar dessutom att ringa direkt till dem (någon speciell avd) och ifrågasätta priset då det sker med automatik (prisjusteringen) och den kanske blir orimlig för vissa medlemmar och därför finns denna avdelning... fel, rätt, vad vet jag, vet bara att jag betalar mindre nu än för fyra år sedan. Mitt råd, ring o ifrågasätt, har du inga olyckor, har du flera försäkringar får du ett bättre pris men du måste ifrågasätta priset!
Alltid rätt att vara medveten och aktiv konsument / kund.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Hm, folksam har varje år velat höja vår försäkring, jag har varje år ringt och ifrågasatt priset och fått det nedsatt. Nu har jag fått svar dessutom att ringa direkt till dem (någon speciell avd) och ifrågasätta priset då det sker med automatik (prisjusteringen) och den kanske blir orimlig för vissa medlemmar och därför finns denna avdelning... fel, rätt, vad vet jag, vet bara att jag betalar mindre nu än för fyra år sedan. Mitt råd, ring o ifrågasätt, har du inga olyckor, har du flera försäkringar får du ett bättre pris men du måste ifrågasätta priset!
Och vilken avdelning ringer du då?
 

GunSil

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Bålsta
HBK-Nr
30674
Medlemskap
2024
Hallå där!

Det är dags för ett nytt försäkringsår för mig den 1/4 och funderar på att byta till Folksam.

CC vill ha 4054 kr/år utan möjlighet till avställning.
Folksam vill ha 9600kr/år -10%.

Då jag har en Malusbil så ställer jag ofta på och av, därmed blir Folksam intressanta.


Ni som har försäkrat era husbilar hos Folksam är ni nöjda?



mvh
Peter

Visa bilaga 221021
Vi har allt i Folksam och är mycket nöjda, har dock ännu inte haft något ärende avseende husbilen, däremot på både PB och hundar, har fungerat helt smärtfritt, enkla att ha att göra med och fått ut det man har rätt till + lite till någon gång. Mao Nöjd kund
 

Göran&Maritha

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Borås
HBK-Nr
4043
Medlemskap
2024
Råkade ut för en massiv kabelbrand för några år sedan, mitt i natten (motor). Vi blev mycket bra behandlade, de fixade allt taxi 15 mil hem och även att de ringe oss på natten och frågade hur vi mådde och om vi behövde något. Även när det gällde reparationen skötte de sig utmärkt. Kommer nog ha svårt att byta bolag efter det, pengar är inte allt.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Man kan väl inte lovorda ett försäkringsbolag bara för att det uppfyller de villkor dom själva dikterat och som man som konsument godtagit i det ögonblick man tecknar en försäkring i det bolaget ??
 

NIESMANNEN

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025
Härligt att "tjäna" en liten slant.. :yes: .
Men jag fick mycket mer i "rabbat"... Folksam höjde min hb hel försäkring till över 14 000:- om året...
Och det var nog det bästa Folksam gjort för mig.. :rolleyes:....
För annars hade jag nog inte fått "tummen ur röven"... Till att söka annat försäkringsbolag...
Så nu är min "rabbat" ca 10 200 :- /år :eek:
Och jag har en helförsäkring fortfarande på husbilen...... ( min ny årsförsäkring ca 3,800:- ;))
Tänk så bra Folksam var för mig ... :swoon: :twitcy: :bye:
Hej
Blir nyfiken vilket bolag du anlitar som har ett sånt bra pris.
 
Toppen