• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är ni nöjda med Folksam

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hallå där!

Det är dags för ett nytt försäkringsår för mig den 1/4 och funderar på att byta till Folksam.

CC vill ha 4054 kr/år utan möjlighet till avställning.
Folksam vill ha 9600kr/år -10%.

Då jag har en Malusbil så ställer jag ofta på och av, därmed blir Folksam intressanta.


Ni som har försäkrat era husbilar hos Folksam är ni nöjda?



mvh
Peter

B4803122-5E6A-443F-93C3-CF4F930A7ACE.jpeg
 

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Ja. Har inte behövt använda försäkringen (peppar peppar), men de har serviceinriktad och kunnig kundtjänstpersonal (eller har iaf haft), och framförallt är det supersmidigt att bara behöva ställa på/av husbilen i transportstyrelsens fordonsapp, så går försäkringen på/av per automatik. Dock hjälper det inte mot att glömma ställa av själva fordonet när man kommer hem, jag ställde precis nu av vår efter söndagens tur... :rolleyes:
 

Jost68

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
29346
Medlemskap
2024
Ja. Har inte behövt använda försäkringen (peppar peppar), men de har serviceinriktad och kunnig kundtjänstpersonal (eller har iaf haft), och framförallt är det supersmidigt att bara behöva ställa på/av husbilen i transportstyrelsens fordonsapp, så går försäkringen på/av per automatik. Dock hjälper det inte mot att glömma ställa av själva fordonet när man kommer hem, jag ställde precis nu av vår efter söndagens tur... :rolleyes:
Känner igen mig till fullo både med försäkringen (inte behövt använda samt enkelt att ställa av) och glömskan. :rolleyes:
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Hallå där!

Det är dags för ett nytt försäkringsår för mig den 1/4 och funderar på att byta till Folksam.

CC vill ha 4054 kr/år utan möjlighet till avställning.
Folksam vill ha 9600kr/år -10%.

Då jag har en Malusbil så ställer jag ofta på och av, därmed blir Folksam intressanta.


Ni som har försäkrat era husbilar hos Folksam är ni nöjda?



mvh
Peter

Visa bilaga 221021
Jag har inget att tillägga om just Folksam men om jag förstått det rätt varierar det mellan olika bolag både vilka villkor som gäller och vad kostnaden blir vid avställning. Så kolla det.
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Fick stora problem med min gamla husbil med en havererad drivaxellagring. Så jag var tvungen att lämna den i Tyskland. Hade Folksam och har fortfarande Folksam. Jättenöjd med hur dom skötte allting. Fick en hyrbil hem och sedan resan betald ner när jag hämtade den. Allt gick smidigt och inga problem. Precis som det ska fungera.
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vi är supernöjda. Har bara behövt använda själva försäkringen en gång. Då gällde det att hitta en hyrbil när vår hade lagt av. Inga problem. Har också använt assistansen några gånger. Heller inga problem.
vi har folksam i huset också. Där har vi använt försäkringen flera gånger och alltid blivit väl behandlade,
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har haft Folksam... Det slutade med att jag anmälde Folksam till Finansinspektionen...
För i ingen av mina tre skador ersatte Folksam mig utefter vårt avtal.
Nä aldrig mer Folksam....

PS efter anmälan fick jag ersättningen..
Men det var mycket jobb och tid jag fick lägga på saken...
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Det här har ni koll på?

E.7.2 Aktsamhetskrav – Husbil
När husbilen lämnas ska den vara låst med ratt- eller växellås.
 

visom

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7130
Medlemskap
2024
Hallå där!

Det är dags för ett nytt försäkringsår för mig den 1/4 och funderar på att byta till Folksam.

CC vill ha 4054 kr/år utan möjlighet till avställning.
Folksam vill ha 9600kr/år -10%.

Då jag har en Malusbil så ställer jag ofta på och av, därmed blir Folksam intressanta.


Ni som har försäkrat era husbilar hos Folksam är ni nöjda?



mvh
Peter

Visa bilaga 221021
Hej, har folksam, de har ju samarbete med husbilsklubben med förlängd försäkring 185 dagar, jämfört med nästan alla andra en bra bit över 100 dagar extra. Bra för oss som är utomlands flera månader.
 

victor2015

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
21727
Medlemskap
2025
Hallå där!

Det är dags för ett nytt försäkringsår för mig den 1/4 och funderar på att byta till Folksam.

CC vill ha 4054 kr/år utan möjlighet till avställning.
Folksam vill ha 9600kr/år -10%.

Då jag har en Malusbil så ställer jag ofta på och av, därmed blir Folksam intressanta.


Ni som har försäkrat era husbilar hos Folksam är ni nöjda?



mvh
Peter

Visa bilaga 221021
Hel nöjd med Folksam de gånger jag behövt använda försäkringen inga problem alls.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Hade tidigare Folksam gnm husbilsklubben.se men bodde mycket i avställd husbil så jag bytte till CC för 4 år sedan. Har haft skador och trasigt kylskåp mm. Det har inte varit några problem med något av bolagen. CC har huvudförfallodag 30/4 så jag är på G att undersöka hur det ligger till i dag. Jag har en Hymer 5,5 ton 2018 som är skattebefriad första 5 åren men har ändå ställt av och på för försäkringen som skiljer ca 20:-/dag och CC vill ju ha någon form av statistik när de ska räkna på nästa försäkringsperiod.
 
Toppen