• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är ni nöjda med Folksam

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.705
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Jag har aldrig haft Folksam men när en drog med sig min kofångare på en parkering vid lilla torget på 70talet polisen kom och sa att det bussen fel buss är trafik försäkrade i Folksam åkte till deras kontor sa dom det blev delat så dom rep men självrisk fick jag betala aldrig Folksam
 

Leekström

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Västerås
HBK-Nr
30807
Medlemskap
2024
Tack för alla er a svar.

Flyttade min husbil till Folksam idag. Nu är hela mitt försäkringsliv samlat hos Folksam.
Kolla ditt försäkringsbesked så att du fått både samlingsrabatt och HBK rabatt på husbilsförsäkringen. När Tommy Dynér bytte till Folksam förra året har jag för mig att de missade lägga till HBK rabatten för honom.
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Kolla ditt försäkringsbesked så att du fått både samlingsrabatt och HBK rabatt på husbilsförsäkringen. När Tommy Dynér bytte till Folksam förra året har jag för mig att de missade lägga till HBK rabatten för honom.
Japp, jag sa till om det, 10% på husbilen och en samlingsrabbat på nästan 600kr.
 

Pertti

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Piteå
HBK-Nr
30323
Medlemskap
2024
Ja. Har inte behövt använda försäkringen (peppar peppar), men de har serviceinriktad och kunnig kundtjänstpersonal (eller har iaf haft), och framförallt är det supersmidigt att bara behöva ställa på/av husbilen i transportstyrelsens fordonsapp, så går försäkringen på/av per automatik. Dock hjälper det inte mot att glömma ställa av själva fordonet när man kommer hem, jag ställde precis nu av vår efter söndagens tur... :rolleyes:
Har Folksam och är jättenöjd med bolaget. Man får vad man betalar för :)
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Tyvärr, när jag bytte bil, imp från Tyskland, har tidigare haft If men dom ville inte ens lämna pris förrän bilen tagits i bruk, inte bara regnr, sedan var LF nästan 2000 billigare än Folksam även efter vår rabatt
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Jag har haft Folksam sedan jag började köra moppe 1968. Köpte hus 1980. Vi råkade ut för en totalförstörd kakel-dusch i huset i Skivarp 1988. På den tiden kom det inte ut någon skadereglerare utan vi fick full ersättning för ny golv- och vägg-beklädnad mot att vi själva tog bort det gamla.
Fick körkort 1971 och har 50 skadefria år. Köpte husbilen 2008. Vi känner att vi har bra nivå på självriskerna och bra rabatter, till viss del tack vare rätt anmäld medlemskap i HBK. Till saken hör att allting är larmat i två till nio nivåer samt GPS-följare på fordonen. Det är inte konstigt att jag och Folksam har förtroende för varandra.
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Jag har haft Folksam sedan jag började köra moppe 1968. Köpte hus 1980. Vi råkade ut för en totalförstörd kakel-dusch i huset i Skivarp 1988. På den tiden kom det inte ut någon skadereglerare utan vi fick full ersättning för ny golv- och vägg-beklädnad mot att vi själva tog bort det gamla.
Fick körkort 1971 och har 50 skadefria år. Köpte husbilen 2008. Vi känner att vi har bra nivå på självriskerna och bra rabatter, till viss del tack vare rätt anmäld medlemskap i HBK. Till saken hör att allting är larmat i två till nio nivåer samt GPS-följare på fordonen. Det är inte konstigt att jag och Folksam har förtroende för varandra.
Har också några skador med olika bolag, inte många som tur är, men alla bolag har löst allt till fullo
 

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Att ha ett nostalgiskt förhållande med ett försäkringsbolag ger nog bara försäkringstagaren en bra känsla. Alla bolag är bra - och dåliga beroende på vem du frågar då ärendena och förutsättningarna kan vara så olika. Bolagen förändrar sig hela tiden och att referera till ärenden årtionden tillbaka ger knappast någon nytta idag.

Visst kan jag också tycka att mitt dåvarande bolag X var grymt bra när min villa blev totalt rökskadat av en mindre brand. Men i det läget hade nog vilket bolag som helst varit bra och förstående.

Mycket förändras hela tiden så det gäller väl, som tidigare sagts, att vi får granska och försöka jämföra dem så gott vi kan.
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Att ha ett nostalgiskt förhållande med ett försäkringsbolag ger nog bara försäkringstagaren en bra känsla. Alla bolag är bra - och dåliga beroende på vem du frågar då ärendena och förutsättningarna kan vara så olika. Bolagen förändrar sig hela tiden och att referera till ärenden årtionden tillbaka ger knappast någon nytta idag.

Visst kan jag också tycka att mitt dåvarande bolag X var grymt bra när min villa blev totalt rökskadat av en mindre brand. Men i det läget hade nog vilket bolag som helst varit bra och förstående.

Mycket förändras hela tiden så det gäller väl, som tidigare sagts, att vi får granska och försöka jämföra dem så gott vi kan.
Så är det, den trogne kunden får betala det höga priset hela tiden, vill man spara pengar skall man vara en otrogen kund.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Jag har haft Folksam sedan jag började köra moppe 1968. Köpte hus 1980. Vi råkade ut för en totalförstörd kakel-dusch i huset i Skivarp 1988. På den tiden kom det inte ut någon skadereglerare utan vi fick full ersättning för ny golv- och vägg-beklädnad mot att vi själva tog bort det gamla.
Fick körkort 1971 och har 50 skadefria år. Köpte husbilen 2008. Vi känner att vi har bra nivå på självriskerna och bra rabatter, till viss del tack vare rätt anmäld medlemskap i HBK. Till saken hör att allting är larmat i två till nio nivåer samt GPS-följare på fordonen. Det är inte konstigt att jag och Folksam har förtroende för varandra.
Jag håller med Dig om att bra relation kräver viss tid för att utvecklas.

Om trådskaparen tillåter en liten avvikelse från huvudämnet så skulle jag vilja fråga Dig om en sak som jag har blivit nyfiken ... Du skrev att Du har larm på i 2 till 9 nivåer. Kan Du kort förklara vad Du menade, tack.
 
Toppen