Enkel toatömning

Tråd startad i 'Vatten o Avlopp' av Leif Torså, 3 Maj 2018.

1. Ulf & Marie

Ulf & Marie HBK Medlem

Kommun:
    Härryda
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    24973
    ;)

Bifogade filer:

2. Leif Torså

Leif Torså HBK Medlem

Kommun:
    Växjö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    7691
    Det här med en toalettstol tyckte jag var en käck lösning i början men den har samma nackdel som utslagsvasken. Det skvätter alldeles för mycket. Ta bort toalettstolen och sätt dit ett rör med lock i stället. Har man lock på röret behövs inget vattenlås.

Om man använder en spolbrunn måste man självklart veta att det är en spolbrunn som går till avloppsnätet. Det gäller att ha koll på husets VA-installation.

Leif

Delfi och brogu gillar detta.
  3. Labic

Labic HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    717
    Var på en camping i Polen nu i oktober. Lågsäsong inte många på campingen.
    Jag efterfrågade tömningsstationen för kasetten. Ägaren tittade lite konstigt på mig och pekade in i skogen. Jag såg förmodligen lite frågande ut varvid han upprepade svaret och pekande in mot skogen. Det är första gången som jag har blivit uppmanad att gå och tömma i skogen.

JonasS gillar detta.
  4. redtop2

redtop2 HBK Medlem

Kommun:
    Kävlinge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25674
    Gissar på en äldre herre, som pekade på skogen. Skulle kunna berätta många rövarhistorier från forna Sovjet, Ryssland, Polen, Litauen Tjeckoslovakien och DDR. De hade världens hårdaste utsläppskrav - det var bara det att de levde inte upp till kraven på långt när. Men det har blivit bättre

5. Dethleffskvalite

Dethleffskvalite HBK Medlem

Kommun:
    Lomma
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1035
  6. Bappelsinmannen

Bappelsinmannen HBK Medlem

Kommun:
    Borlänge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    19936
    Är inte det det där spolbrunnen för dräneringen till huset, isåfall så är det inte att rekommendera då det går ut i dagvattnet!
    //Nisse

7. leja4

leja4 HBK Medlem

Kommun:
    Skellefteå
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    20540
    Hej !
    Om röret är kopplat till avloppet eller inte är det skitenkelt att kolla. Öppna locket be någon gå in och spola en toalett se och lyssna, om det syns en ökad vattenström eller hörs ett brus i samband med spolningen är röret kopplat till avloppsledningen, om inte så är det kopplat till dräneringen.
    Bba

Göte J och Björn & Lena gillar detta.
  8. Anne & Klas

Anne & Klas HBK Medlem

Kommun:
    Tyskland
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    7412
    Hej
    Om det är min rördragning ni är rädda för att den är felaktig så ska jag försöka lungna er. Tomten saknar anslutning dagvattensystem. Jag har med hjälp av ett antal rördelar flyttat in mitt avloppsrör i närheten av väggen så det inte är ivägen på infarten.
    Mvh. Klas

Bappelsinmannen och Håkan J gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.