Sv: Maxlängd för elkablar (separerad från "Tips; hur man förvarar långa elkablar ....
Dethleffskvalite, för min del tackar jag för att du informerat om en regel som gäller och den gäller utav bla säkerhetsskäl. Du har inte bara informerat om den utan visat var vi kan läsa om det om vi av någon anledning skulle misstro dej, vilket jag har svårt att förstå varför. Jag som nybörjare har inte följt detta men kommer nu att försöka göra så. Nästa sak som skall inhandlas innan nästa tur är en 2,5 kvm 25 m kabel, och det får bli omgående eftersom vi använder bilen även nu.
Tycker Viggoboy sammanfattade bra!!!
Diskussionen som igång i övrigt ang detta ämne kan man använda på allt om man är lagd åt det hållet, varför ska vi tex ha körkort överhuvudtaget, vi kan väl köra lika bra om vi blir av med det... Regler, ska vi ha dom? Varför det? Det finns andra grupper i samhället som skapar sina egna regler och säger att "våra" inte gäller dom pga att dom tillhör si eller så...
Har man annan åsikt, ja säg det i sak men ge f-n i att idiotförklara någon som har givit en saklig information. Alla i detta forum torde vara vuxna människor och därför borde man kunna ställa krav på uppförande. Generellt sett brukar trådarna hålla sig inom gränsen men inte alltid och detta är enligt mej en sådan tråd. Det finns massor av kunskap och vilja att dela med sej i detta forum, förstör inte det genom sandlåde nivå på inläggen. Tänk på hur ni skriver, samma sak kan sägas på många olika sätt, välj det sätt du själv skulle vilja ha ett svar. Själv försöker jag utgå från att den information som ges är välvilligt menad för att någon som tex jag (nybörjare) ska lära mej nåt och slippa göra alla misstag som andra gjort
Tack Dethleffskvalite
Nog med predikan, ha det riktigt gott där ute var ni än befinner er.