• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vet inte riktigt hur du menar, men det är en fördel att ladda ner iGO när du är uppkopplad via wifi.

Jag tror inte det går att hämta hem filer till exempelvis en dator för att sedan föra över dem till ipaden.

//Stefan
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Beror väl på vad för typ av filer, funkar ju utmärkt med Ställplatslistan efter ditt och Knarreviks jobb.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!

Är det möjligt att hämta gps info för en plats från annat system på nätet för att ladda in i IGO Primo?

Mvh
Göran

Om du menar intressepunkter (POI) så har STACT förklarat hur man gör med datorns hjälp:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t60607-3/#post459733

Å andra sidan klarar iGO att söka på allehanda resmål med hjälp av Google Sök, i alla fall så länge man är online.

Campingar finns redan inlagda under logi tillsammans med hotell, pensionat m.m. Förhoppningsvis dyker även ställplatser upp i en kommande version.
 
Senast ändrad:
R

roywedin

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej
Har installerat iGO Primo i en iPad och får problem, rösten säger att GPS-signalen är borta. Om jag går in i vanliga kartan som följer med paddan så finns blåa pricken där jag befinner mig. Går jag tillbaka till iGO Primo fungerar GPS-signalen en kort stund.
Någon som har tips för detta problem?

Frågar
Roy
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.337
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej har råkat ut för samma problem några gånger löses bäst genom att starta om Ipaden
Mvh Thomas
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

När man skapar rutt från en punkt där man själv inte befinner sig stänger iGO av GPS-funktionen.

För att aktivera GPS får man ta bort den gamla startpunkten.


image.jpg
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kontrollera i Inställningar, Integritetsskydd, Platstjänster, att det är påslaget för IgoPrimo.
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har använt oss av IGO på Ipaden ett tag nu i sommar men tyvärr så hittar den hela tiden en massa genvägar som ibland inte ens är farbara med husbil.

Jag har provat att ha rutan i ruttinställningar som heter oasfalterade vägar både ikryssad samt utan kryss, men det är samma resultat. Vad ska jag göra för att slippa dessa kostigar?

/Håkan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ibland kan inställningen "kort" ge oönskade effekter. Se därför till att det valet inte är aktiverat efter att ruttalternativet är valt. Ibland är även småvägar asfalterade.

Snabb, lätt eller grön är ofta bättre alternativ.
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Att förinställa den för lastbil verkar undvika småvägar. Vi har haft den inställd så och det verkar som det fungerar bättre.
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ibland kan inställningen "kort" ge oönskade effekter. Se därför till att det valet inte är aktiverat efter att ruttalternativet är valt. Ibland är även småvägar asfalterade.

Snabb, lätt eller grön är ofta bättre alternativ.

Ser nu att den står på "kort". Trodde den stod på "snabb" Problemet kanske är löst, tack för hjälpen!
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Uppgraderade Västeuropa och Norden igår. Resultatet blev att Nordenkartan inte längre fungerar. Filen är 238,4 MByte, licensen är giltig, texten säger "Detta innehåll kan användas"

Har försök att "radera" för att ladda in igen, men någon egentlig radering eller omladdning sker ej, förmodligen kopplas bara den korrupta filen från och aktiveras igen, det tar ingen tid alls.

Något att göra?

/ Erik
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Testa att gå in på kontot och förnya licensen. Detta fick jag göra.
 
F

F.d. 53198

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack för tipsen, båda är testade utan framgång.

/ Erik
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Mitt problem var brist på minne, jag hade endast drygt 3 GB kvar och blev tvungen att avinstallera den gamla versionen för att kunna installera den nya.

Så mitt tips är att avinstallera och installera den nya versionen på nytt!
 

Roine

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Enköping
HBK-Nr
1595
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har samma problem med uppdateringen.Skall man ta bort hela appen eller bara den nya kartan?

Roine
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tyvärr går det inte att ta bort endast kartorna som i vissa andra appar. Å andra sidan är det kartorna som är stora i sammanhanget.
Det blir nog till att avinstallera och installera den nya versionen på nytt.
 
F

F.d. 25605

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har också uppdaterat, jag tycker den blev jätte jobbig att använda efter uppdateringen :)



C:\Users\sorquistt\Desktop\image001 (3).jpg
 

Bilagor

  • image001.jpg
    image001.jpg
    24,5 KB · Visningar: 317
Toppen