• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Om man vid felmeddelandet trycker OK och därefter väljer mittfliken (med pilen) funkar det för mig men jag ser att appen ännu inte är helt anpassad till iOS7 så en uppdatering lär komma.

image.jpg
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Om man vid felmeddelandet trycker OK och därefter väljer mittfliken (med pilen) funkar det för mig men jag ser att appen ännu inte är helt anpassad till iOS7 så en uppdatering lär komma.

Visa bilaga 76493

Nej det är inget som funkar för tillfället, så fort jag klickar på shop, kommer det upp kommunicerar med servern & strax därefter ett felmeddelande.

Innan jag ominstallerade kom jag till den bilden du visar, men samma fel som ovanst.

//Tommy
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

De har problem här är länken https://www.facebook.com/igonavigation

Please note that due to technical reasons in-app purchase with iOS 7 is temporarily disabled. We are currently working on the solution.
If you have previous in-app purchases that you cannot access under iOS 7, please wait until the fix is ready.

No in-app purchases will be lost, you will be able to download them again.

You will be informed about the fix here on our Facebook page and in the NewsCenter within your iGO application.

Thank you for your understanding.
 

Bengt och Anna-Gull

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6076
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej,

Har gjort uppdatering till 7,02,efter deta fungerar inte iGO.Läser på tråden att man ska avinstallera och återinstallera iGO, hur gör jag detta?

Bengt
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Just nu tror jag inte att du ska göra någonting, utan avvakta några dagar, det är inget som fungerar med Igo just nu, men se något av ovanst inlägg att de har problem.
Någon lär säkert skriva här när det funkar igen.

//Tommy
 

Bengt och Anna-Gull

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6076
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Tommy,

Tack för svaret.Jag har även löst problemet med av och återinstallera efter lite tankemöda.
Jag får vänta på att iGO skall lösa problemet.

Mvh Bengt :)
 

Crea Diem

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
8885
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vi har köpt iGO primo west europe samt laddat ner Norden. Första testen hemmavid gick utmärkt. Vi testade att lägga in rutt till Sydeuropa vilket oxå fungerade utmärkt.
MEN sen försvann Norden o ingen kontakt med servern!
Vad blev fel. Har mailat support men ännu inget svar.
Tacksam för hjälp
Mats
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Mats
Vi är många som har gjort upptäckten att de inte är kompatibel med iOs 7. De jobbar på det enligt FB:

De har problem här är länken https://www.facebook.com/igonavigation

Please note that due to technical reasons in-app purchase with iOS 7 is temporarily disabled. We are currently working on the solution.
If you have previous in-app purchases that you cannot access under iOS 7, please wait until the fix is ready.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så här svarar iGO:

Dear Anders Bissman,

First of all, thank you for your interest in our products!

Unfortunately there is currently no way to download the in-app items from the in-app store until the upcoming app updates.
Please accept the following promotional code:
MWFH6HRPK7HY
You can redeem this through iTunes for a standalone Nordic Countries app. The app is yours to keep even after the issue has been resolved. Please note that you have two weeks to redeem the code, it will become useless afterwards.

If you have further questions, do not hesitate to contact us!

Best regards,

Steve,
NNG Support

Med andra ord kan man ladda ned iGO Scandinavia inom två veckor utan kostnad och behålla den även efter den kommande uppdateringen som skall möjliggöra inappköp.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nja, det gäller att få tillgång till de nordiska kartorna som inte fungerar i nuvarande Western Europe. Därför kan man få en kod för stt lösa in iGO Scandinavia där kartorna laddas ned direkt. Allt detta i avvaktan på uppdatering.

OBS! Man får en egen inlösenkod genom att mejla iGO, min kod gäller således inte!
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har en enhet som jag inte uppgraderat så jag väntar på den nya så man kan ladda inifrån Applikationen
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Knepigt att det fungerar för en del men inte andra. Jag kör Nordic för fullt i 7.02 utan problem.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det funkade för mig också innan jag avinstallerade för att installera Western Europe på nytt. Då blev det tvärstopp med inappköpen. Lösningen med iGO Scandinavia är en tillfällig lösning i avvaktan på uppdateringen.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så här svarar iGO:

Dear Anders Bissman,

First of all, thank you for your interest in our products!

Unfortunately there is currently no way to download the in-app items from the in-app store until the upcoming app updates.
Please accept the following promotional code:
MWFH6HRPK7HY
You can redeem this through iTunes for a standalone Nordic Countries app. The app is yours to keep even after the issue has been resolved. Please note that you have two weeks to redeem the code, it will become useless afterwards.

If you have further questions, do not hesitate to contact us!

Best regards,

Steve,
NNG Support

Med andra ord kan man ladda ned iGO Scandinavia inom två veckor utan kostnad och behålla den även efter den kommande uppdateringen som skall möjliggöra inappköp.

Anders!

Hur kom du i kontakt med Igo?

Jag har skickat många mejl till dom via felrapporten i appen, men svar lyser med sin frånvaro, och det är irriterande.

Tack för infon så här långt.

//Tommy
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

har skickat säkert 25 mail till Igo men inget hört. träffade en Applesäljare på Elgiganten i går och han sa att Igo vetat om uppdateringen och ev. problem sedan över ett år men inte gjort nåt åt det. Ja vi har ju betalt för produkten en gång för alla så de sk.... väl i oss. :(
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En fråga i all välmening, vågar ni lita på bara navigeringsappar eller har ni en "riktig"navigator liggandes i handsfacket?
Det verkar vara ett riktigt pyssel med apparna med uppdateringar som inte funkar, känns inte stabilt om man bara har paddan och appar att lita på när man är på resande fot.
Att gå så långt som Jappe och gå över till papperskartor det tror jag inte är modellen men en navigator av bra märke som man lär sig använda med alla finesser tror jag fungerar bättre över tid.
Att man sedan tycker prylar är roligt är jag den första att skriva under på, men en pålitlig navigator vill åtminstone jag vara utrustad med.
Och för information, ja, jag har provat flera av dessa appar men faller tillbaka på min navigator som är och har varit likadan de senaste sex åren, vilket innebär att det snart är dags för en ny och då hoppas jag på flera år av problemfri navigationshjälp.

Detta är förstås bara mina tankar om navigationshjälpmedel.

Hade lars
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.846
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag använder bara appar såväl i iPhone,iPad(Privat) som Samsung(Arbetet) och av märket Navigon. Har inga problem med uppdateringar och de är väldigt tillförlitliga och aktuella. Prenumererar på kartuppdateringar och trafikinfo och detta är mycket smidigare än på den Tom Tom jag hade tidigare.
Navigon släppte fixar direkt vid lanseringen av IOS 7 trots att jag inte märkte något problem.
Leta POI och ladda i GPS är ett minne blott för det är enklare att söka direkt på nätet inne i Navigon.
För övriga POI eller när nätet saknas så finns det ju mängder med appar som integrerar bra med Navigon och innehåller POI för ställplatser etc.
 
Toppen