• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu har jag installerat om allt och då var det som det skulle men jag hittar inte hur man lägger in koordinater när man skapar rutt. När rutten var skapad med adresser så var det som tidigare igen, dvs jag kommer inte tillbaka till huvudmenyn. Trött nu.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

När du tryckt Skapa rutt och + tecknet och du får upp en massa förslag så tryck på mer så kommer koordinater.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Problemet är att eftersom jag har en rutt inlagd så kommer jag inte till huvudmenyn och inte heller till "skapa rutt" vid redigera rutt så finns det inga sådana val under mer. Har någon testat dessa funktioner med en rutt inlagd???

Birgitta
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag får bilden som du har när jag valt enkla under menyn.

image-769196.png
image-770636.png
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Om man väljer undvik betalvägar visar iGO en väg utan trängselavgift förbi Göteborg.
Det är oklart om det är ekonomiskt fördelaktigt.

image.jpg
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hur kommer du till menyn där du väljer enkla efter det att du lagt in en rutt???

Birgitta
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag fick en förfrågan via mejl som jag tycker har allmänt intresse.

Hej Anders,
Har läst dina svar på husbilsklubben och är i ett planeringsstadie for att skaffa en iPad som navigator.
Tänker åka till England och hyra husbil för att besöka historiska platser.
IGO Primo verkar bli mitt val, skulle behöva knappa in ca.100 platser. Min undran är om export/import av platser till PC. Tänkte att iPad blir för navigering och i PC kan jag komplettera med bilder,text och video från platserna-lite mer uppgifter än i iPad.

Finns det möjlighet att samordna/synka iPad-IGO Primo/PC ?
Något lämpligt PC-Win 7 software eller med Google Earth för att skapa en plats-databas.
Inser att jag behöver börja med iPad hemma och i bilen för att hitta i IGO Primo.
Förmodligen upptäcker jag nya viklingar då men skulle uppskatta dina synpunkter till en nybörjare,
Mvh


Hej!
Mitt spontana svar är att du gör dina filer i PC och sparar som pdf-fil med text, koordinater och bilder. När du sedan öppnar filen i iPaden får du en förfrågan om du vill öppna den i iBooks. Då sparas filen ned och kan användas offline. Enklare kan det inte bli. Alla HBK:s husbilsplatser finns numera som pdf-filer och förfarandet finns beskrivet i en egen tråd.

Ett annat tips är att ladda ned appen Wikihoods där man ser alla sevärdheter i sin omgivning var man än befinner sig.

Ett tips är också att skaffa Foggs simkort som redan fungerar i UK utan extra kostnad. 10 GB till 149 kr/ månad. Det finns även som gratiskort med 1 GB/månad.

iPadhälsningar
Knarrevik
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

GPS-signalen uteblir vid mitt försök att starta iGO primo W Europa. Har fungerat utmärkt tidigare. Behöver hjälp.
Janne
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Titta under inställningar-integritetsskydd-platstjänster att Navigation (iGO) är aktiverat!
 

Mats C

HBK Medlem
Inlägg
268
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

GPS-signalen uteblir vid mitt försök att starta iGO primo W Europa. Har fungerat utmärkt tidigare. Behöver hjälp.
Janne

Kanske har du uppdaterat W Europa men inte tagit hem de Nordiska länderna som måste tas hem separat. Då får du ju ingen kartbild här hemma.
Om så är fallet; klicka på varukorgen (i iGO) och där finner du en gratis uppdatering, jag tror den hette Nordics eller ngt liknande.

Mats C
 
F

F.d. 52927

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tydligt att man inte hängt med i uppdatering. Allt funkar efter hämtning av Nordik. Nu är det bara att åk.
Tack för hjälpen
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vad göra laddat ner maps of nordic och nu försvann kartorna vad göra ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tydligen har det blivit något fel vid nedladdning av de nya nordiska kartorna.
Vi får hoppas på att de rättar till felet snarast.

Ni som ännu inte laddat ned, avvakta!
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

kan du hjälpa mig med en annan grej tills dom fixat detta,när jag skall uppdatera på appstore står det att jag inte kan göra det för det är på Danska jag måste ändra till Svenska hur har detta hänt och hur ändrar jag det ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Titta under inställningar - allmänt - internationellt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Inställningar, itunes och app store, klicka på Apple-id, visa Apple-id, land och region.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Gick in där och det var säkerhetskoden som jag fick lägga in igen nu funkar det varför det blir Danskt fattar jag inte.Tack för hjälpen du är en klippa.Och nu funkar Igo Primo helt plötsligt skumt :confused:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag lyckades också ladda ned de nordiska länderna på nytt. Det gällde bara att ha lite tålamod.
 

GöranG

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
9877
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!

Är det möjligt att hämta gps info för en plats från annat system på nätet för att ladda in i IGO Primo?

Mvh

Göran
 
Toppen