• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har fått följande problem.
När vi skulle iväg igår så fanns det plötsligt inte någon kartbild i min iGo.( Bor i Ängelholm) Min tolkning var att det inte fanns någon Sverigekarta helt plötsligt. Jag kunde heller inte söka efter någon ort i Sverige. När iGon frågade efter land så hamnade den bara i Schweitz. Sverige fanns inte med som alternativ.
Jag provade då att avinstallera appen från min iPad och installera den på nytt.
Jag har alltså Europaversionen med "gratis" Norden ,Spanien och Portugal. Efter ominstallationen så ber den mig att hämta Norden kartorna i "shoppen". Efter att ha tryckt på knappen för att"gå till shoppen" och listan på nerladdningar visas, så finns då inte med Norden och Iberiahalvön. Vad är det som jag gör fel? Kan någon hjälpa mig?
Med bästa husbilshälsningar
Delteff
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej Deltef! Gå till schappen igen,överst ser du en schoppingkärra,en pilneråt och en röd gubbe. Tryck på pil neråt så kommer du till Norden kartorna.

Sanddammaren
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag har fått mail och telefonsamtal från iGO-användare som efter installation inte fått GPS-anslutning. Anledningen är att de nordiska kartorna saknats.

Dessa kartor måste laddas ned (gratis) inifrån appen under fliken shop innan allt fungerar.
 

Kurt JL Nilsson

HBK Medlem (P)
Inlägg
907
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kan jag använda POIViewer tillsammans med iGo? För endast upp Google Maps och Apple Maps när jag trycker på Directions i POIViewer.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det finns inte någon direktkoppling till iGO ännu men kommer förhoppningsvis snart.
Flera andra appar har fått kopplingen till iGO.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är det någon mer som fått problem med Map of Iberia efter uppgradering till iOS7. Jag laddade ned Nordic, det gick bra, men när jag laddade ned Ibera så fick jag inte ned hela utan att det bröts. Avinstallerade och läste in iGO på nytt, läste ned Nordic men sedan får jag att den inte kan kommunicera med servern. Nu har jag inte licens heller fast kartan Nordics är nedladdad. Vad göra?
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej!Laddade ner IGo W.Europe idag. Förstår att man måste gå till shopen och gratis kan ladda ner Skandinavien. Problemet är att jag inte får någon anslutning till servern. Kan inte se att det finns något att hämta förutom en hållare att beställa. Någon mer med det här problemet? Lite frustrerande att jag inte kan utforska/använda den direkt.
Mvh Tobbe
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Fick det här svaret från supporten på em.
[FONT=&quot]Please note that due to technical reasons in-app purchase with iOS 7 is temporarily disabled. We are currently working on a solution. You can find information about the fix on our Facebook page or in the NewsCenter. Thank you for your understanding.[/FONT]
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack för ditt svar! Man tycker , när man köper den, att det kunde funnits info om detta då. Nu är det ju bara att vänta. Var inne på deras sida idag men hittade inte denna infon. Bara att hålla tummarna och hoppas att de löser det inom det snaraste.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej nu funkar inte Igo Primpo efter senaste uppgr av paddan nordenkartorna finns ej där och går ej att ladda ner ingen kontakt säger den.Om jag tar bort den och laddar ner hela Igo Primo igen kan jag på något sätt behålla alla mina sparade stellplatser?
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Får fortfarande ingen kontakt med servern till IGo! Någon som får det? Inte ens mina errormeddelanden går fram.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du får nog installera av hela IGO och återinstallera den igen från början.
Har du en gång köpt den så är det bara att hämta den igen.

Det är pga detta jag själv föredrar TomTom fast även jag har köpt IGO som fått många lovord.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Får fortfarande ingen kontakt med servern till IGo! Någon som får det? Inte ens mina errormeddelanden går fram.
Har precis samma problem efter uppdatering av ios7 eller vad det nu heter. Har skickat minst 10 felmail men inget svar. Det enda jag kan få från shopen är en hållare för en iphone, som jag inte äger?? Jobbigt utan igo då man vant sig. Vet inte vad jag ska göra :(
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Samma här, men mitt Igo fungerade med ios 7.0, efter nyaste uppdateringen till ios 7.2, fungerar det inte längre, har även tagit bort & gjort ominstallation, men fortfarande samma fel.

//Tommy
 
F

F.d. 55329

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Kan man även använda detta program i en Android?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.846
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tommy, det är samma för mig efter uppdatering till 7.02
Däremot fungerar appen eftersom jag hade Norden nerladdad och alla extramoduler finns under Mina appar (Knappen bredvid varuvagnen) i affären.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.846
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ser att support.naviextras.com inte fungerar längre och det verkar vara denna domän som IGO försöker nå när man felanmäler.
 
Toppen