Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag hade problem med W10 så jag återställde till W7 genom att klicka på Startknappen och skriva in: Återgå till Windows 7 i sökrutan.Jag har installerat Win 10 på min bärbar Toshiba L 750, tidigare med Win7.
Var tvungen att installera om Officepaketet samt windows live mail program, och
dessutom fungerarade inte WIFI drivrutinen på min dator.
Tyvärr klarar jag inte av att återställa till Win7 så det blir till att köra via kabel och vänta på någon hittar på drivrutinen för kortet.
Jag avvaktar med att installera Win 10 på stationära.
Lasse
Denna? Tog den iofs från SvDI Aftonbladets nätupplaga finns en artikel fr SvD ang Windows 10. Intressant. Skall försöka få till en länk men har inte lyckats än. Kanske någon annan kan?
Inger
Upplever det samma wizard, det känns som datorn fick en vitamininjektion.
Som jag fattat det så ville MS byta webläsare och försöka komma bort ifrån explorers dåliga rykte med något nytt, däremot så öppnade jag edge och konstaterade att det påminner mycket om aftonbladet/expressen och liknande sidor, inte riktigt som jag vill ha det men det kanske går att plocka bort allt extra som jag är ointresserad av.
En sak som jag saknar, med 8.1 kunde jag genom att föra muspekaren upp till högra hörnet och därefter dra den nedåt, då fick jag fram en list i högerkanten med några alternativ (sök, stänga av, inställningar)
Försvann den funktionen med W10? Eller kan det vara så att jag fipplat med någon inställning?
Hur som helst så saknar jag det och varje gång jag nu ska slå av datorn så fipplar jag en hel del med muspekaren upp i högra hörnet innan jag kommer på att jag måste ner till vänstra hörnet, vanans makt...
Är det någon som testat "Kartor" mer ingående? tydligen går det även att ladda hem kartorna men jag har inte tagit tag i det.
Inget har strulat ännu vad jag märkt.
mvh jocke
Upplever det samma wizard, det känns som datorn fick en vitamininjektion.
Som jag fattat det så ville MS byta webläsare och försöka komma bort ifrån explorers dåliga rykte med något nytt, däremot så öppnade jag edge och konstaterade att det påminner mycket om aftonbladet/expressen och liknande sidor, inte riktigt som jag vill ha det men det kanske går att plocka bort allt extra som jag är ointresserad av.
En sak som jag saknar, med 8.1 kunde jag genom att föra muspekaren upp till högra hörnet och därefter dra den nedåt, då fick jag fram en list i högerkanten med några alternativ (sök, stänga av, inställningar)
Försvann den funktionen med W10? Eller kan det vara så att jag fipplat med någon inställning?
Hur som helst så saknar jag det och varje gång jag nu ska slå av datorn så fipplar jag en hel del med muspekaren upp i högra hörnet innan jag kommer på att jag måste ner till vänstra hörnet, vanans makt...
Är det någon som testat "Kartor" mer ingående? tydligen går det även att ladda hem kartorna men jag har inte tagit tag i det.
Inget har strulat ännu vad jag märkt.
mvh jocke
Förstår heller inte vitsen med Edge men geom att ändra i Standardinställningar kan du få tillbaka din gamla webbläsare mm.Installerade W 10 i min gamla reserv-lap-top med W 7. Den blev mycket snabbare och jag stötte inte på några problem. Jag klickade bort all datainsamling såsom plats mm mm.
Däremot har jag ännu inte förstått vad den nya webläsaren "Edge" skall tjäna till, men någon finess måste det ju vara med den.